Avatar billede strikerdk Novice
12. august 2009 - 14:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

DTS MS SQL 2000 kontra MS SQL 2005

Hej Eksperter.

Jeg har pt. en MS SQL 2000 database, hvor jeg har oprettet nogle DTS-pakker, som jeg manuelt eksekverer efter behov. DTS pakkerne er konstrueret til alene at overføre data fra en database til en anden - ved hjælp af en SQL statement.

Nu står jeg så og skal konvertere DTS pakkerne som nu skal anvendes på en MS SQL 2005 server. Jeg har læst en hel del om imigrering af pakkerne til MS SQL 2005, men i mine øjne virker det utrolig besværligt.

Er der nogen der har en idé om en bedre eller anden løsning, end at Emigrere DTS pakkerne fra 2000 til 2005?

På forhånd tak.
Avatar billede hrc Mester
13. august 2009 - 08:49 #1
Hvad med replikering? På papiret er det en udmærket måde at flytte data mellem tabeller. Skal dog siges, at jeg har haft store problemer med det - og gerne skulle være færdig i denne uge...

Alternativt er at springe på .NET vognen og lave en assembly. Så vidt jeg kan forstå erstatter de DTS-pakkerne.

P.S. Hvis nogen har stor erfaring med replikering og vil udføre lidt konsulentarbejde, må vedkommende gerne kontakte mig (hrc_public på hotmailen).
Avatar billede aaberg Nybegynder
13. august 2009 - 15:52 #2
Dts er ikke blevet erstattet af assemblies. Dts er blevet erstattet af SQL Server Integration Services (SSIS), som er en udbygget version af Dts. Men hvis du ikke ønsker at kode alle dine Dts pakker om, kan SQL Server 2005 godt køre Dts pakker!

Fra SSIS har du en task der hedder noget lignende "Execute Dts Package".

Hvis du bliver nød til at lave lidt om på dine Dts pakker, bliver du nød til at lave dem forfra i SSIS, da du med 2005 versionen ikke længere kan editere Dts pakker. Du kan kun køre dem.
Avatar billede strikerdk Novice
21. august 2009 - 07:43 #3
Tak for svarene.

aaberg_cc - Det er muligt at editere DTS-pakkerne i 2005, det er bare en smule omstændigt.

Ved en installation af DTS designeren i SQL 2005 og Backwards compalibility lykkes det mig at overføre DTS pakkerne til 2005 og være i stand til at åbne dem. Her meddeles der så en fejl, som er forbundet med at 2005 ikke kan illustrerer de ikoner der anvendes designmæssigt i SQL 2000.

Her fandt jeg denne workaround som fik det hele til at lykkes:

http://support.microsoft.com/kb/917406

Håber det kab hjælpe andre der ikke lige vil kaste sig ud i SSIS eller anden lign. :)
Avatar billede aaberg Nybegynder
21. august 2009 - 08:18 #4
Det var godt du fandt ud af det :-)
Avatar billede strikerdk Novice
21. august 2009 - 11:13 #5
Ja - og jeg skal hvis lige have sagt tak for forslagene. :-)
Avatar billede strikerdk Novice
21. august 2009 - 11:14 #6
Kan i ikke lige smide et svar begge 2 som tak - jeg fordeler pointene ligeligt hvis det er i orden.
Avatar billede aaberg Nybegynder
21. august 2009 - 12:26 #7
Her kommer mit svar :-)
Avatar billede strikerdk Novice
22. august 2009 - 18:35 #8
hrc?

Jeg vil gerne fordele pointene mellem jer begge hvis det er tilfredsstillende. :)
Avatar billede hrc Mester
01. september 2010 - 14:45 #9
Tak strikerdk. Denne gang tror jeg det er på sin plads at afstå. Du kunne ikke bruge mit forslag.