Avatar billede tofferman Nybegynder
14. august 2009 - 10:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Point vedr. dåsepresser

Til dem som har stillet forslag til følgende spm:

http://www.eksperten.dk/spm/882178#reply_7435174
Avatar billede Beach Mester
16. august 2009 - 02:36 #1
Ja ja da, så ligger jeg da ud:-)

Har ligget lidt på lur en dags tid, da jeg jo ikke er pointrytter, men stadig syntes at ret skal være ret.

Og hvis det så skal gå op i mine høje tanker, bør john_stigers, jesper-pedersen & Karlkoder85 da være med på en deler hvis elles tofferman ser det fornuftige i det *SS*

//B
Avatar billede tofferman Nybegynder
17. august 2009 - 12:36 #2
Baaah!!!

Selvfølgelig kan jeg det. Jeg lader det stå åbent i nogle dage, så de har en chance for at lægge et svar.

Det er altså ikke fordi jeg ville være fedtet, men spørgsmålet havde stået åbent i et stykke tid, og der var ikke nogen der havde lagt et svar. Derfor lukkede og slukkede jeg det. Jeg sætter en ære i ikke at have åbne og glemte spørgsmål liggende og flyde.

Jeg har masser af point, og det eneste jeg kan bruge dem til er at give dem til andre flinke, dygtige og aktive brugere på Eksperten.

:)
Avatar billede Beach Mester
18. august 2009 - 02:47 #3
Hey tofferman...

Det er skam heller ikke fordi jeg går super meget op i point, har selv lidt at tage af. Og som du siger så kan de jo kun bruges til en ting, og det er at dele ud af dem til andre eksperter *S*

Den her var bare så "åbenlys" at jeg ved en hurtig gennemgang af historien på dit ? så en af de her "rødder" der generelt oprettede en masse ? og når de havde fået hvad de ville, lukkede igen og snuppede deres egne point hjem i kassen. Og dem er jeg lidt efter uanset hvor mange point de ellers har. Det er jo ekspertens værdigrundlag at man må yde for man kan nyde.

At du ikke ligger i den kategori kan kun glæde både mig og en masse andre *SS*

Mht. åbningstiden af dit ? uden at nogle har lagt et "svar"--->
Som justrace skriver "Du har da været her længe nok til at vide at svar beder man om. :)"

Det har været alm. kutyme her på E i rigtig rigtig mange år, at man starter ud med at ligge alt ens hjælp som bemærkninger. Dette specielt hvis der er mange der deltager i debatten. Når så man nærmer sig en løsning, går spørger ind og beder den eller de der er kommet med nogle fornuftige bemærkninger, om at ligge et svar hvorefter men fordeler point fordelt efter det man syntes de forskellige har bidraget med.

På den måde slipper man selv for at virke anmassende ved straks at stikke lapperne frem efter point, mens spørger slipper for at skulle fravælge point til dem der måske har lagt et svar som man egentlig slet ikke kan bruge til noget fornuftigt.

Jeg har snart rigtig mange gange oplevet "nye folk" (læs: Rødder) her på E, som faktisk suger point ud af systemet ved at ligge et rimeligt dårligt indlæg på nye ? som et "svar" selv om det INTET egentlig har med selve ?ét at gøre. Når spørger så kommer til at fordele point, står "roden" jo med på listen over dem der kan fordeles point til og hvis man ikke lige spiller hele båndet tilbage til start, kan man meget nemt komme til at kaste point efter noget eller nogle der slet ikke har bidraget med noget.

Derfor denne kutyme....
Det er god stil at vente med at ligge svar til ens bemærkning bliver "godkendt"
Det er dårlig stil at ligge et svar hvis man ikke er meget skråsikker på at man er den eneste ene med en løsning på spørgsmålet.

//B
Avatar billede Karlkoder85 Praktikant
20. august 2009 - 22:29 #4
Giv bare pointene rundt udenom mig - er her ikke for point, men for sjov skyld - og skriver der hvor jeg har en idé :-)