Avatar billede trench Nybegynder
16. august 2009 - 22:05 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Åbne YouTube video på egen side?

Vist et meget dumt spørgsmål. Umiddelbart siger min logik  mig at det selvfølgelig ikke er muligt. Men måske tager jeg fejl ...

En hjemmeside linker til videoer på YouTube.
Man klikker på hjemmesiden på et billede af en video, og den pågældende video åbner i et nyt vindue på YouTube's side.

Spørgsmål: Er det muligt at få et vindue til at åbne med videoen på hjemmesiden, i stedet for på YouTube (når det nu er der den ligger)?

Hvis ikke, hvad er det nærmeste alternativ til dette?
Avatar billede nissen2630 Novice
16. august 2009 - 22:09 #1
På den video du gerne vil vise er der et felt der hedder "Embed"
kopier den linie ind på din side og du kan så afspille videoen fra din egen side
Avatar billede freezer007 Nybegynder
16. august 2009 - 22:09 #2
hvilken hjemmeside-udgiver bruger du??
Avatar billede nissen2630 Novice
16. august 2009 - 22:10 #3
<html>
<body>

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Ww2Jjar_Nk8&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Ww2Jjar_Nk8&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

</body>
</html>
Avatar billede nissen2630 Novice
16. august 2009 - 22:11 #4
Jeg har min egen webserver. men har også brugt den en gang på frac
Avatar billede trench Nybegynder
16. august 2009 - 22:16 #5
Jeg har vist ikke formuleret det godt nok.
Ønsket er at siden skal åbne i et vindue på hans egen side ja, men vindduet der åbner må ikke være inde på YouTube, men skal blive på hans egen side.
Det er sq svært at formulere. Ved ikke om i forstår.

Det kan man vel kun hvis de er uploadet til egen server?
Avatar billede trench Nybegynder
16. august 2009 - 22:17 #6
Gigahost
Avatar billede nissen2630 Novice
16. august 2009 - 22:19 #7
Det er jo et element i dit HTML doc. prøv at gemme den eksempel jeg lavede som test.html og åben det i din browser.
Avatar billede nissen2630 Novice
16. august 2009 - 22:21 #8
Du kan uden problemer ligge det ud på en hvilken som helst server.
kan ikke se hvorfor man ikke skulle kunne.
Avatar billede trench Nybegynder
16. august 2009 - 22:25 #9
Sorry, glemmer noget meget væsentligt. :/

Fordi videoerne fylder for meget, har jeg sat små billeder ind  i stedet. Det er så meninge at man skal klikke på billedet af videoen for at åbne den i et nyt vindue.
Det dur ikke bare at afspille dem på siden som de er, da de er alt for små til at man ordentligt kan se dem.
Avatar billede trench Nybegynder
16. august 2009 - 22:27 #10
Der skal være mange videoer med tilhørende tekst. Derfor er jeg nød til at bruge små billeder som link i stedet.
Avatar billede trench Nybegynder
16. august 2009 - 22:28 #11
Problemer er så, at sidens ejer (jeg sidder blot med den) ønsker at disse vinduer skal åbne i vinduer på hans egen side, ikke på You tube.
Avatar billede nissen2630 Novice
16. august 2009 - 22:30 #12
Så skal du lave et link på dit billede til en ny side hvor du så ligger det OBJECT som du har taget en kopi af fra youtube.Der er mange muligheder for at sætte den størrelse man nu vil have.
Tryk på det lille tandhjul ud for feltet embeded og så kan du selv sætte størrelsen
Avatar billede trench Nybegynder
16. august 2009 - 22:35 #13
Nåh ja, det kunne jeg selvfølgelig.
Men er der ulemper ved det? Det kan jo blive til en frygtelig mase sider. Det betyder måske ikke noget når man kun åbner et ad gangenm og de først genereres når man trykker på et link/åbner dem?

Citat: "Tryk på det lille tandhjul ud for feltet embeded og så kan du selv sætte størrelsen".

Det ved jeg, men de er slet ikke små nok. De billeder jeg sætter ind er kun 220 x 110.
Avatar billede trench Nybegynder
16. august 2009 - 22:37 #14
He, nedenstående var vist noget værre ævl! :D

Det kan jo blive til en frygtelig mase sider. Det betyder måske ikke noget når man kun åbner et ad gangenm og de først genereres når man trykker på et link/åbner dem?
Avatar billede lollaenderen Nybegynder
16. august 2009 - 22:46 #15
Er det noget i stil med dette:
http://vestlolland.dk/videoer.html
Opsætningen kan ses i kildekoden.
Ligger på shered webhotel/Linux.
Testet i IE og FF.
Avatar billede nissen2630 Novice
16. august 2009 - 22:40 #16
Hvad laver du siden i ?

Hvis det er ren HTML kan det godt blive til mange sider.

Du kunne jo også vælge at bruge PHP og MySQL hvis din udbyder understøtter det. Det vil gøre opgaven meget lettere
Avatar billede trench Nybegynder
16. august 2009 - 22:49 #17
Citat: Hvad laver du siden i ?

Det er WordPress.

Citat: Du kunne jo også vælge at bruge PHP og MySQL hvis din udbyder understøtter det. Det vil gøre opgaven meget lettere.

Det gør den. Men så skal jeg have fat i en hjælper jeg har. Han ordner alt hvad der har med den slags at gøre. Ved ikke selv en pind om det.
Men hvordan fungere dét i forhold til den anden måde. Bare _kort_ fortalt. :)
Avatar billede trench Nybegynder
16. august 2009 - 22:51 #18
Er det noget i stil med dette:
http://vestlolland.dk/videoer.html

Ved ikke lige hvad du mener. Kan ikke rigtig se noget som jeg kan bruge?
Avatar billede nissen2630 Novice
16. august 2009 - 22:59 #19
I en MySQL database kunne man nøjes med at gemme en meget lille del at objektet. feks. src="http://www.youtube.com/v/Ww2Jjar_Nk8&hl=en&fs=1&" da alle vidioer har et unikt link.

Men det kræver selvfølgelig at man kander til PHP og MySQL.

->lollaenderen. Det er lige det mit eksempel gør :-)
Avatar billede lollaenderen Nybegynder
16. august 2009 - 23:05 #20
For at vise hvordan indlæg #3 vises i browseren.
Avatar billede trench Nybegynder
17. august 2009 - 00:07 #21
nissen2630 -> Ok.

lollaenderen -> Ok. Jeg benytter allerede embed koderne på siden.
Avatar billede trench Nybegynder
19. august 2009 - 20:28 #22
Har et tillægsspørgsmål.

Er der nogen der ved hvorfor den tekst/titel der er i videoens venstre hjørne nogen gang forsvinder??
Det er møg irriterende! Ja faktisk et problem, når man ikke kan se en titel. Jeg kan selvf. selv skrive den over videoen, men når der så indimellem er to, ser det åndssvagt ud!
Avatar billede trench Nybegynder
19. august 2009 - 20:40 #23
Hm... Mon jeg skal lukke dette spørgsmål og oprette et nyt i stedet. Nok ikke længere mange der kigger i denne.
Avatar billede nissen2630 Novice
19. august 2009 - 22:17 #24
Teksten forsvinder fordi at sådan har YouTube valge at gøre :-(
Avatar billede trench Nybegynder
20. august 2009 - 00:30 #25
Valgt at gøre det? Hvordan har de valgt at gøre?
Kan du ikke forklare det, så jeg forstår hvordan det helt præcist fungere?
Avatar billede nissen2630 Novice
20. august 2009 - 01:27 #26
Det objekt du henter fra YouTube er Flash kode som de har lavet.
Det kan man ikke ændre så meget ved.
Avatar billede trench Nybegynder
20. august 2009 - 19:59 #27
Ok, men jeg forstår stadig ikke hvorfor det indimellem forsvinder. Det må da være nemt at forklare (hvis du ved det)??

Jeg er nød til at forstå hvordan det fungere for at jeg kan forholde mig til problemet. Det er jo et problem hvis (når) der ikke er en titel ...
Avatar billede trench Nybegynder
16. september 2009 - 20:03 #28
Blev ikke klog på dette. Virker også som om vi taler forbi hinanden.
Jeg har i øvrigt "løst" problemet ved at tilføje en bjælke med titel over hver video. Ser udmærket ud.