Avatar billede trinehg Nybegynder
16. august 2009 - 22:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mail, jeg ikke har sendt - vedhæftet en dat.fil.

Hej.
Jeg har idag sendt en mail til en bekendt i Frankrig - det er efterhånden en lang tråd med "reply to sender"......

Jeg kører på XP og bruger Outlook.

Umiddelbart efter hun modtog min mail, kom der en besked fra hende om, at jeg havde sendt 3 - t r e - mails ialt. Den, med besvarelsen, og herefter i hurtig række følge 2 TOMME mails, benævnt [1/1] og [1/2], og at der var vedhæftet en såkaldt dat.fil til hver mail (de var af forskellig størrelse).

Jeg tjekkede min "sendt mail" - der kun viste, at jeg havde sendt besvarelsen, og intet andet.

Hun menter, at jeg har en virus på min PC - jeg er beskyttet med MacAfee, og har nu scannet med såvel pc.pitstop.com og Kapersky - og der vises INGEN uregelmæssigheder.

Andre, jeg har mailet med i samme tidsrum, har IKKE fået underlige mails fra mig.

Det skal nævnes, at de 2 omhandlede mails med dat.filerne, var endt i min bekendts Spammail-box.

Jeg er da lidt utryg ved det - hvad kan være problemet?

Hilsen
Trine
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2009 - 22:17 #1
Det kan sagtens være en fejl hos hende, eller en af jeres udbydere.

Kig også her: http://support.microsoft.com/kb/278061/da
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2009 - 22:18 #2
Altså, er det fordi der er brugt en eller anden formatering i din mail, hendes program ikke kan genkende.

Intet at være nervøs over :)
Avatar billede trinehg Nybegynder
16. august 2009 - 22:23 #3
Hej John.
Jeg har lige fået en besked fra hende. Jeg tippede hende om www.pitstop.com - og hun kørte det (jeg har selv brugt det i mange år, uden problemer).

Nu siger hun, at hendes internet og telefoni gik død. Det lyder da underligt. MÅske som om det er hos hende, der er noget galt?

Hun kan ikke selv på underlig vis have "plantet" noget hos mig, der giver adgang til MIN mailboks?
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2009 - 22:24 #4
Og i Outlook 2000: Funktioner - Indstillinger - postlevering - konti - egenskaber - avanceret - afsendelse - "opdel meddelelser der er større end .....".

(Du skrev selv det var en længere tråd, så mit bud er at den efterhånden var kommet over den grænse der står i Oulook jvfr. det jeg startede med at skrive)
Avatar billede trinehg Nybegynder
16. august 2009 - 22:26 #5
Hej igen, John.
Nu har jeg læst det link du smed, og jeg føler mig straks meget mere rolig :-)

Nu spørger jeg dumt, men risikoen er vel også større for det problem, når hun netop sidder i udlandet, og også bruger udenlandsk tastatur? (og SÅ må der grines heheheh)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2009 - 22:27 #6
Nej - stop med at bekymre dig, og læs mine links - det er helt normalt :)

http://office.microsoft.com/da-dk/outlook/HA101530181030.aspx
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2009 - 22:29 #7
risikoen er vel også større for det problem, når hun netop sidder i udlandet, og også bruger udenlandsk tastatur?

hæhæ ;) Nej, det har intet med sagen at gøre :D
Men find ud af hvilket mailprogram hun bruger, for tror altså det er din veninde der har problemet :)
Avatar billede trinehg Nybegynder
16. august 2009 - 22:31 #8
Hej John, du har reddet min nattesøvn, jeg smider lige points til dig, og tusinde tak for hjælpen. Jeg har sendt hende linket, du smed øverst i tråden, og opfordret hende til lige at kigge nærmere på sit eget system.

Igen: TAK for hjælpen :-)
Bedste hilsner
Trine
Avatar billede trinehg Nybegynder
16. august 2009 - 22:33 #9
Hov, hvordan kan jeg give dig point?
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2009 - 22:41 #10
Ved at acceptere mit svar :)

Sov godt!
Avatar billede trinehg Nybegynder
16. august 2009 - 22:44 #11
Ah, der var den rubrik, jeg ledte efter, hehe.
Tak for hjælpen igen, og sov også godt :-)