Avatar billede Mathias5148 Nybegynder
17. august 2009 - 16:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

(PoE) Vil de her kunne gå sammen?

Hej ..

Jeg har besluttet mig for at få lidt overvågning i huset (starter dog med EN kamera)

også faldt jeg over Panasonic der havde nogle lige til hvad jeg skulle bruge :)

Mit spørgsmål er vil http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=390929 kunne bruges til denne kamera http://www.protectus.dk/panasonic-udendoers-IP-kamera-BB-HCM531--32.aspx :)?

Jeg har aldrig haft en switch med PoE før så ved intet om det

/Mathias
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
17. august 2009 - 16:48 #1
ja
Avatar billede Mathias5148 Nybegynder
17. august 2009 - 16:52 #2
Tak
Avatar billede Zilina Nybegynder
17. august 2009 - 17:12 #3
Det er noget dyrt isenkram for at sætte et kamera op.

Alternativt ville jeg foreslå at du så på et program der kunne lave overvågning med et webcam. Webcams kan også fås med mikrofon og skal også kun have et kabel tilsluttet (usb).

Der er kan også benyttes en serverfunktion så man kan overvåge kameraet remote, lige som med et IP kamera.

Personligt bruger jeg et program der hedder H264 WebCam, http://www.h264soft.com/. Jeg bruger denne software fordi der er en god motion detection med pre motion detection. Men der findes mange programmer der er mangen til, men dette program er det jeg har haft bedst erfaring med. Det understøtter op til 16 kameraer ad gangen. Der kan også tilsluttes IP kameraer og almindelige kameraer vha tv-tuner kort.

Du skal bare se dette som et alternativ og se bort fra det hvis du er hooked på den løsning du selv forslår.
Avatar billede Mathias5148 Nybegynder
18. august 2009 - 13:16 #4
Zilina, Jeg har skam overvejet at sætte en webcam op i stedet.... men det er kun muligt for mig at trække så lidt kabel som muligt... og da jeg ikke har nogen mulighed for at placere en pc indenfor 5 meter af der den skal være så bliver det lidt svært

Det er derfor jeg har valgt at benytte PoE teknologi da det kan give en IP Kamera internet og strøm på samme tid.. derved spares elektrikker regning osv. på at få lavet strøm der til :)

Men det der software skal jeg nok tænke over hvis jeg ikke finder noget andet der viser sig at være gratis der virker med ip kamera

/Mathias
Avatar billede Zilina Nybegynder
18. august 2009 - 13:58 #5
Ja det er rigtigt, men hvad med en USB extender der benytter et netværkskabel. Der er linker til en af #3 her http://www.eksperten.dk/spm/832399

Efter hvad der står skulle den kunne forlænge op til 50 m.
Avatar billede Mathias5148 Nybegynder
19. august 2009 - 18:10 #6
Zilina, ja kender godt den...men det er kun USB 1.1 og alle de webcams jeg ligger inde med hvor jeg er glad for kvaliteten kræver usb 2.0 :/

og 249,- for "USB Extender" er lige lidt i overkanten når de findes i udlandet til $15 (ca. 79 DKK)

Nok om det... lige en update på hvad der sket siden i går:
jeg har fået PoE swtichen som jeg linkede til i OP og nu venter jeg bare på de sender min ip cam af sted :)
Avatar billede Mathias5148 Nybegynder
19. november 2010 - 01:54 #7
jonah.hex smid et svar og du får point
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
01. december 2010 - 18:46 #8
nej tak
Avatar billede Mathias5148 Nybegynder
01. december 2010 - 19:15 #9
Nå, okay så :)
Lad os få lukket denne..