Avatar billede mcwearq Nybegynder
20. august 2009 - 12:37 Der er 2 kommentarer

64 bit OS

Jeg overvejer at opgradere min stationære maskine. Da jeg arbejder i grafiktunge programmer som Adobe CS4 pakken mv. vil jeg gerne have nogle flere RAM (faktisk så mange som er muligt på bundkortet = 16GB) Jeg forstår at jeg i den forbindelse er nødt til at skifte til et 64 bit styresystem, hvor jeg har Windows7, som jeg kan få via min arbejdsplads, i tankerne.
Jeg har aldrig før haft et 64 bit styresystem, så jeg er nødt til at spørge om der er problemer forbundet med at gå fra 32 bit til 64 bit - vil mine programmer stadig køre?
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2009 - 19:46 #1
Du kan roligt skifte til 64Bit OS. programmer køre fint selv om de kun er 32Bit

Et program som er udviklet til 32Bit kan således kun adressere 4MB ram (Deromkring) men OS/windows kan således udnytte mere en 4MB ram (Fysisk)

Så du får større hastighed på din CS4 når du fylder mere Ram på din PC
Avatar billede mcwearq Nybegynder
21. august 2009 - 13:30 #2
Tak for svaret