Avatar billede lakridserne Nybegynder
20. august 2009 - 18:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til ftp backup system for mybb.dk

Hej alle,

Jeg arbejder i øjeblikket på MyBB.dk, hvor jeg gerne vil lave et backup-system, som automatisk skal tage backup af alle filer og mapper i nogle mapper, som vi udvælger, og så også databasen, hvor jeg har fundet ud af hvordan man får det ned til en fil.

Mit problem er at jeg skal have listet alle mapper i en mappe på ftp-serveren. Derfor spørger jeg nu: er det muligt at få lavet et array med en liste over mapper i den nuværende mappe?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede foo85 Novice
20. august 2009 - 21:42 #1
Har aldrig rodet med ftp i PHP, men kiggede lidt inde på php.net, og faldt over to funktioner som umiddelbart ser ud til at kunne bruges:

ftp_nlist: http://dk.php.net/manual/en/function.ftp-nlist.php
ftp_rawlist: http://dk.php.net/manual/en/function.ftp-rawlist.php

Kig eventuelt i kommentaren på nlist siden fra webmaster at weltvolk dot de (12-Oct-2007 01:28) - han laver vidst noget af det du skal bruge...
Avatar billede lakridserne Nybegynder
20. august 2009 - 22:02 #2
Ahh. Havde ikke set den kommentar! Great! Tusind tak smid et svar.
Avatar billede foo85 Novice
20. august 2009 - 23:00 #3
det gør jeg :)