Avatar billede Kolvig Nybegynder
25. august 2009 - 23:29 Der er 1 kommentar

DTS med Logitech Z5500

Hej alle...

Jeg er for nyligt tilfældigt kommet i besiddelse af et sæt Logitech Z5500.....

Jeg satte først Z5500 til min HTPC ved hjælp af onboard lydkort  HD Audio Realtek 880, som ifølge specifikationerne skulle kunne håndtere både 5,1 og 7,1 digital lyd overførelse. Så jeg satte en optisk kabel mellem lydkort og Z5500 kontrolboksen. Det fungerede så vidt også meget godt, men jeg kunne på ingen måde få Z5500 til at afspille DTS. Derfor har jeg nu oså prøvet at sætte et Aureon 7,1 Firewire eksternt lydkort på, hvor jeg også her har forbundet optisk.

Men igen kan jeg ikke få lov til at vælge DTS på Logitech controlleren. Jeg har på DVD skiver slået DTS til, hvis muligt og inde i PowerDVD 8 som jeg benytter, har jeg forsøgt at finde noget om DTS, dog uden held....... Det eneste jeg kan vælge af lydperspektiver på Logitech controlleren, er Stereo, StereoX2 og Dolby Pro Logic II. Men ifølge brugervejledningen, skulle jeg også kunne vælge DTS og DD, bare Logitech controlleren er forbundet digitalt.

Håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe...

Mvh.
Avatar billede Kolvig Nybegynder
28. august 2009 - 02:12 #1
Bump!!