Avatar billede fanatic Nybegynder
26. august 2009 - 13:45 Der er 4 kommentarer

Begrænset adgang til foldere med ASP.NET

Hej Eksperter.

Jeg vil gerne have et webhotel hvor jeg løbende opretter nogle foldere. Forskellige personer skal have adgang til hver deres folder. Hvis man eksempelvis skriver www.domæne.dk/folder1 skal vedkommende have mulighed for at skrive at password og derefter få adgang til de filer der ligger der. Det samme vil eks. gøre sig gældende for www.domæne.dk/folder2.

Hvordan griber jeg dette an i ASP.NET? Nogen som har nogle bud eller kan henvise til nogle links??

Jeg er klar over at jeg i web.config kan lave noget i stil med:

<location path="folder1">
  <system.web>
  <authorization>
    <deny users="?"/>
  </authorization>
  </system.web>
</location>
</configuration>

men så skal jeg jo ind i web.config og oprette settings for en folder hver gang jeg laver en ny folder. Jeg er ude efter en dynamisk og simpel løsning.
Avatar billede windcape Praktikant
26. august 2009 - 15:57 #1
http://weblogs.asp.net/cumpsd/archive/2004/02/08/69403.aspx

Ellers skal du ud i en Membership Provider. Google er din ven :)
Avatar billede fanatic Nybegynder
27. august 2009 - 18:50 #2
Tak for dit svar.

hmmm... er det ikke lidt omstændigt at skulle rode med NTFS permissions. Er heller ikke sikker på at webhotellet tillader dette. Findes der ikke en nemmere måde? Man kan vel ikke på nogen måde redigere i web.config vel?? Jeg tænker på en admin eksempelvis.
Avatar billede windcape Praktikant
29. august 2009 - 13:10 #3
Som sagt, kig på Membership Providers
Avatar billede fanatic Nybegynder
18. november 2009 - 23:57 #4
tak for hjælpen. send lige et svar så vi kan lukke denne.