Avatar billede Oskar2009 Nybegynder
27. august 2009 - 15:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til VBA

Hej,

Jeg har to makroer der fungerer næsten som de skal men...jeg mangler lige et par detaljer - Håber der er nogle VBA eksperter der kan hjælpe :-)

Jeg har en projektmappe hvor jeg laver faktura (hvert ark får et fkt no)

Sub xauto_open() 'Denne sub køres automatisk når regnearket åbnes i Excel
  filnummer = FreeFile
  Dim faktura As String
  Open "C:\Fil.txt" For Input As #filnummer
    Line Input #filnummer, faktura 'Putter 1. linie ind i Faktura
  Close #filnummer
  Range("F4").Select
  ActiveCell.Value = Val(faktura) + 1
End Sub

Sub xauto_close() 'Denne sub køres automatisk når regnearket lukkes i Excel
  Dim filnummer As Integer
  filnummer = FreeFile
  Range("F4").Select
  Open "C:\Fil.txt" For Output As #filnummer
  Print #filnummer, ActiveCell.Value 'Skriver indholdet af celle B9 til filen
  Close #filnummer
End Sub

Det jeg mangler er:

1)
Når jeg har lavet en faktura og gemmer, vil jeg gerne have at der automatisk oprettes et nyt ark med næste faktura nummer (også som arknavn) - Det er også en mulighed at der først oprettes nyt ark og nummer når filen åbnes igen?
2)
Et opsamlingsark. Hvergang der oprettes et nyt ark, skal data sendes fra det nye ark til opsamlingsark (i samme projektmappe).

Puha det var en lang (og måske svær? én)

På forhånd tak
Hilsen
Nybegynderen
Avatar billede nissen2630 Novice
27. august 2009 - 15:42 #1
Tag lige en oprydder i dine gamle spørgsmål.
Afslut den og giv points til dem der har løst dine problemer.

Det fremmer som regel lidt hurtigere løsninger :-)
Avatar billede Oskar2009 Nybegynder
27. august 2009 - 17:47 #2
Nissen2630 - Mangler jeg at give dig nogel points? - Ikke mig bekendt -men siden du kommenterer??
Avatar billede Oskar2009 Nybegynder
31. august 2009 - 18:04 #3
lukket