27. august 2009 - 21:11 Der er 3 kommentarer

Langsom computer - slette billeder og dokumenter

Hej.

Jeg har et problem med at min computer er meget langsom. Jeg har en lille notus computer fra Zepto omkring 1 år gammel (link til konfigurationer: http://www.laptopworld.dk/Anmeldelser/Baerbare/486-zepto-notus-kvalitet-for-alle-pengene.html?start=1).

Jeg er godt klar over, at den nok ikke kan trække de helt store programmer, men jeg har ikke nogle store programmer installeret udover word-pakken og bruger desuden chrome til internet (væsentlig hurtige end explore på min computer). Desuden har jeg utrolig mange billeder og word-dokumenter liggende på min computer.

Kan det hjælpe at slette disse billeder og dokumenter for at gøre computeren hurtigere eller er der ikke noget at gøre? Der står at jeg har 29 gb ledig ud af 75 gb på min harddisk (C).

Mvh Maja
Avatar billede turbodk Nybegynder
27. august 2009 - 21:32 #1
At slette billeder og dokumenter vil ikke hjælpe noget, desværre :)
Installerede programmer sløver heller ikke din pc, på nær når du selvfølgelig bruger dem :)

Du bør måske kigge på hvilke programmer du har i opstarten, og få slået alle de unødvendige fra, nogle programmer sætter nemlig sig selv til at starte op sammen med computeren, og det tærer på opstartstiden, og så ligger de i baggrunden og sluger krafter, uden man faktisk bruger dem...

Jeg ville derudover overveje 1 GB mere ram, og hvis du har Windows Vista derpå ville jeg overveje enten at køre XP eller Win7 på istedet :)
27. august 2009 - 21:49 #2
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
27. august 2009 - 21:50 #3
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...