Avatar billede gert_hahn Novice
28. august 2009 - 15:36 Der er 3 kommentarer

Mobilt bredebånd på Vista virker ikke½

Hej. Har fået mobilt bredbånd fra først cbb, dernæst fra oister.
Ved cbb kunne opkaldsprogrammet ikke se modemmet, selvom det fremgik af enhedshåndtering, at det var der.Supporten hos CBB hjalp ikke. Modem kørte upåklageligt på en XP maskine. Retur med det.

Oisters program kan se modem, og meddeler at der er signalstyrke på >95 %. Men ved forsøg på at oprette forbindelse, kommer en dialogboks frem med teksten: Forbindelsen er afbrudt. Valgmuligheder er prøv igen eller annuler. Og modem finder som sagt netværkenerne, men ingen forbindelse. Også her virker det på en xp-maskine.
Jeg kan godt se,at Vista er skurken, men det kan dæleme da ikke passe, at man ikke kan finde fejlen. Support hos Oister løb også tør for ideer - han mente blot, at der var noget på min maskine, der konfliktede - det kan jeg såmænd selv regne ud - men vi prøvede da - i øvrigt gik det forbavsende nemt med at komme igennem til support - applaus for det - en løsning på problemet ville have gjort det nærmest fuldkomment.

Løsningsforslag modtages med tak.
Gert
Avatar billede htmlkongen Novice
28. august 2009 - 19:56 #1
Signalstyrke er ikke lig med at der er forbindelse igennem? Der kan være så meget tab at det er et tilfælde...

http://fix-it365.dk/blog/ Mobilt bredbånd - godt eller skidt. Der står lige præcis det at der kan være fuld forbindelse til antenne, men ingen forbindelse til nettet. At det er en Vista KAN være et tilfælde. Har du andre erferinger?
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2009 - 23:33 #2
Jeg har selv tidligere haft samme problem, dog med 3 i stedet for Oister (som jo kører på samme net). Den løsning jeg fandt, var at hive 3G stikket ud imens programmet kører, sætte stikket i igen, og så trykke på Forbind så hurtigt jeg kunne når det var muligt at trykke på knappen igen. Det kan være det virker for dig, selvom det ikke er en god løsning.

Ellers tror jeg simpelthen du må skifte til en anden udbyder. 3 giver dig samme rækkevide for en halvtredser mere om måneder, og det kan jo være at deres virker bedre for dig.
Avatar billede gert_hahn Novice
29. august 2009 - 20:11 #3
html-kongen: Nej, men jeg mener, at den kan se netværket, så problemet må ligge et andet sted.
I øvrigt er det et program, jeg har liggende, der konflikter. Jeg er netop nu koblet op via en anden maskine med vista, uden problemer :-(
Kimsey: Jeg prøver lige på min egen maskine, for at se om det virker.