Avatar billede jonner40 Nybegynder
31. august 2009 - 09:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

hjælp til hvor Gb blev af

Hej
Skulle prøve foxit reader i stedet for adobe reader ,fordi at den skulle være en del hurtigere
afinstallerede adobe reader ,hvilket gik godt
gik så i indstillinger og vis alle filer og fandt 2 adobe reader filer som fyldte 12 gb stykket ,dem slettede jeg med Eraser 5.8.8-beta1 ,og her går det så galt ,filerne bliver godt nok slettet ,men komputeren fryser og efter genstart så er de 24 gb ikke blevet frigivet ,det vil sige at der er noget der ikke er blevet opdateret og filerne er væk så kan ikke slette dem igen, har kigget i registrerings databasen og slettet hvad jeg kunne finde med adobe reader og kørt diverse regcleanere ,men intet har hjulpet, er der en der kender en metode til enten at genscanne (genopbygge) registreringsdatabasen eller ved hvor i basen jeg skal lede efter de forsvundne gb
eller i det i ntfs tabelen på harddisken at de skal findes og er der et program ,hvor man kan komme ind og læse i den
er ikke helt grøn i det og ikke bange for at komme langt ind i komputeren ,selv om det kan gå galt ,det er jo sådan at man lærer

håber på et guldkorn da jeg er kørt lidt fast i hvad jeg skal gøre

kører med Xp pro og sp3 formateret i ntfs
31. august 2009 - 10:08 #1
Velkommen til...

2 x 12GB ???

Vil det sige at du 'bare' har slettet mappen
C:\Documents and Settings\[Bruger]\Application Data\Adobe\
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Adobe\
???

Det vil ikke gå godt; normalt er det fingrene væk derfra...

Brug SYSTEMGENDANNELSE !!!

(Og vend så tilbage hertil igen om reslutatet...)
Avatar billede jonner40 Nybegynder
31. august 2009 - 10:24 #2
hej
kan desværre ikke bruge systemgendannelse ,da jeg ikke kan komme langt nok tilbage
hvad gør de mapper da siden at det er usikkert at slette dem ?
31. august 2009 - 11:01 #3
Hmmm...
... de mapper (eller indholdet) vil normalt bliver slette/ryddet på ved korrekt afinstall af [adobe reader] ...
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2009 - 11:08 #4
prøv at installere adobe igen og afinstaller det igen

Behold Foxit reader. Et meget bedre program efter min mening
Avatar billede jonner40 Nybegynder
31. august 2009 - 13:47 #5
Hej
prøvede lige at installere adobe reader igen og derefter afinst
men har stadig samme problem
og ja foxit reader er en del hurtigere
31. august 2009 - 21:05 #6
Hvad gør den eller IKKE gør lidt mere specific ???
Avatar billede jonner40 Nybegynder
31. august 2009 - 21:47 #7
Hej
når man vælger egenskaber på c drevet siger den at der er anvendt 35 gb og man kører "Treesize free" siger den at filerne på c drevet fylder 13,7 gb ,så et eller andet sted er forskellen registreret ,siden windows siger 35 gb ,er også begyndt at fryse en gang imellem når man højreklikker , så der er noget der ikke er helt ok
tror at det er den beta version af eraser programmet ,som ikke fik opdateret et eller andet ,da den slettede filerne ,fordi at programmet frøs
01. september 2009 - 10:23 #8
Til XP styresystem:
Sæt Windows cd'en i drevet > når den popper-op så luk den ned oppe i det røde X i højre hjørne.
Gå i Start > Kør > Skriv: sfc /scannow - bemærk mellemrummet efter sfc > Tryk OK
Der kommer en bjælke så længe scanningen køre - og når den er færdig forsvinder den igen og du får ikke andre meldinger.
Genstart...

Mht. de 'manglende' Gb ->
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763 - oprydning
+
http://www.eksperten.dk/spm/884367#reply_7439748
Avatar billede jonner40 Nybegynder
01. september 2009 - 15:09 #9
Hej
det fixede det ikke  ,tror at det bliver nødvendigt at tage lidt backup og starte maskinen forfra
smider du et svar for ihærdig forsøg på at hjælpe mig
01. september 2009 - 19:39 #10
... så ka' du måske lære at holde fingrene væk derfra *S* ...
Avatar billede jonner40 Nybegynder
01. september 2009 - 19:47 #11
Ikke sikkert :o)
men bliver jo også rart med en hel ren maskine
tak for hjælp
Avatar billede jonner40 Nybegynder
04. september 2009 - 16:12 #12
Hej fandt fejlen ved et tilfælde ,så slap for at formatere
kørte lige en defragmentering og opdagede en mappe som fyldte ca 20,5 Gb ,men når man tjekkede samme mappe i stifinder så skulle den kun fylde 24,5 mb og da det kun var en noget jeg af lige vel ikke skulle bruge slettede jeg den og genvandt min plads
bare lige lidt feedback
og god weekend