Avatar billede bmdk Nybegynder
01. september 2009 - 13:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Antal aktive forbindelser

Hej alle,

Er det muligt at bruge WMI til at finde antal aktive forbindelser til en fil-server? :) I så fald, hvordan?

Har googlet og læst en masse om det, men kunne desværre ikke rigtig finde ud af noget.

På forhånd tak.
Avatar billede bmdk Nybegynder
01. september 2009 - 14:28 #1
har fundet ud af det, men kan ikke få forbindelse til serveren, får en UnauthorizedAccessException: Access Denied.

Har slået alt hvad der hedder firewall fra på serveren for at teste om det var det, der var galt.

Har også givet det rigtige brugernavn og password med til serveren.. nogen forslag? :|
Avatar billede Syska Mester
01. september 2009 - 15:03 #2
Hej,

Kan du læse andre ting ud med WMI ? eller er det kun den property ?

// ouT
Avatar billede bmdk Nybegynder
01. september 2009 - 15:07 #3
hey buzzzz og tak for svaret :)

Nej, ikke fra serveren.. kan dog godt lokalt. Har gjort alt (er jeg sikker på) hvad jeg kan på serveren for at få lov at "styre den" remote. Fandt nogle guides der skrev lidt om permissions m.v., men det skulle være sat nu..
Avatar billede bmdk Nybegynder
03. september 2009 - 10:04 #4
Update: prøvede med en Vista -> Vista (dvs både klient og server kører vista) og der kørte det helt perfekt. Dvs mit problem er, at jeg ikke kan tilgå serveren (XP) fra min maskine (Vista), nogen der kender en løsning på det problem? :)

Mvh.
Avatar billede kelo Nybegynder
03. september 2009 - 15:48 #5
Er du sikker på at du bruger en bruger som har adgang til serveren?

Se evt. denne url: http://www.csharphelp.com/archives2/archive334.html
Avatar billede bmdk Nybegynder
03. september 2009 - 17:19 #6
kelo: tak for svaret..

Jep, har sågar prøvet med administrator-brugeren på computeren og _ALLE_ permissions er sat til at "må-alt" :)

Mener jeg har læst på den side du har linket til (har efterhånden være hele Google rundt nu), men jeg læser den lige igennem for en sikkerheds skyld.
Avatar billede bmdk Nybegynder
06. november 2009 - 02:19 #7
Fandt selv ud af det! Brugte WCF til at løse problemet.