Avatar billede -kenner- Nybegynder
02. september 2009 - 10:46 Der er 3 kommentarer

Forebyg mod filhacking på større webhotel?

Hej eksperter,

Jeg har fornylig været udsat for et tilfælge af hacking på min hjemmeside, der resulterede i at et script blev uploadet til min index.php.

Hvordan kan jeg som webdesigner forebygge dette? Er det manglen på en .htaccess der er årsagen, og hvordan skal denne se ud i det tilfælde?
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. september 2009 - 18:36 #1
Det kan du som udgangspunkt kun hvis du er administrator af serveren, hvis du køber webhotellet hos en udbyder, så er det deres ansvar.

Du kan evt. skifte udbyder hvis du mener at du vil undgå det i fremtiden.
Avatar billede -kenner- Nybegynder
04. september 2009 - 10:09 #2
Det er bare underligt at den slags forekommer hos One.com
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. september 2009 - 21:19 #3
En server hvor der ligger 500+ webhoteller med en masse gratis og fuld af huller script, så er det ikke helt underligt.

Jo mere stramme de er med sikkerheden jo mindre kan man som webhotel og kunderne vil gerne have en masse muligheder.

Så hvis du vil være sikker så tag backup engang om dagen / ugen også kan du altid uploade noget hurtig selv.

Hvis du har en masse script du har fundet på nettet kan du også kigge lidt på dem om nogen skal udskiftes, men vil de ind på en server så kommer de det som regel så bare at skifte er ikke 100% mere sikkert.

Men et webhotel der tilbyder backup vil som regel selv rette de filer der er blevet angrebet hvor du hos one måske selv skal.