Avatar billede Oskar2009 Nybegynder
02. september 2009 - 11:19 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Fejl i VBA / Makro??

Hejsa,

Jeg har lavet en makro der kun fungerer til dels. Håber at der er nogle eksperter der kan hjælpe mig?:

Jeg har denne makro, der skal hente data fra hvert nyt ark der bliver oprettet, og lægge data i arket "udskrift". Men jeg har fået lavet det sådan at også arket "udskrift" ændre navn (lige som de øvrige der skifter navn for hver ny faktura). Det er sikker meget enkelt det jeg gør forker :-S ...

Sub ListArk()
    Dim i As Long, so As Object
    Sheets("Udskrift").Range("A:A").ClearContents
    i = 0
    For Each so In Sheets
        i = i + 1
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 1).Value = so.Name
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 2).Value = so.Range("B7")
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 3).Value = so.Range("F3")
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 4).Value = so.Range("F34")
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 5).Value = so.Range("B41")
    Next
End Sub

På forhånd mange tak! :-)
02. september 2009 - 12:13 #1
Er ikke helt sikker på at jeg forstår, men prøv med følgende

  For Each so In Sheets
    If so.Name <> "Udskrift"" Then
        i = i + 1
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 1).Value = so.Name
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 2).Value = so.Range("B7")
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 3).Value = so.Range("F3")
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 4).Value = so.Range("F34")
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 5).Value = so.Range("B41")
      End If
    Next
02. september 2009 - 12:14 #2
Ser lige, et der er en " for meget efter Udskrift - den skal naturligvis ikke være der.
Avatar billede Oskar2009 Nybegynder
02. september 2009 - 13:13 #3
Tak for hurtig reply, Thor.

Den giver mig en fejl på: - hvad gør jeg forkert?:-S

Sub ListArk()
    Dim i As Long, so As Object
    Sheets("Udskrift").Range("A:A").ClearContents
    i = 0
  For Each so In Sheets
    If so.Name <> "Udskrift" Then
        i = i + 1
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 1).Value = so.Name
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 2).Value = so.Range("B7")
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 3).Value = so.Range("F3")
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 4).Value = so.Range("F34")
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 5).Value = so.Range("B41")
      End If
    Next
End Sub
02. september 2009 - 14:19 #4
hvor siger du den fejler?
Avatar billede Oskar2009 Nybegynder
02. september 2009 - 15:34 #5
Ved du hva'. Det er mig der kolvner! Den fungerer fint nu. Ponits på vej til dig! Blot en lille ting mere, hvis du har tid? Det er vedr =IDAG() - som i "udskrift" gerne skal være fast og ikke ændre sig. Er det mon muligt når data hentes fra et ark?
Avatar billede Oskar2009 Nybegynder
02. september 2009 - 15:36 #6
hov troede jeg gav dig points - det går godt...
02. september 2009 - 16:11 #7
Fint nok.
Hvor har du =idag?
Avatar billede Oskar2009 Nybegynder
02. september 2009 - 16:37 #8
IDAG () har jeg i alle de øvrige atk der opsummeres i "udskrift"
Det er F3 i nedenstående:

Sub ListArk()
    Dim i As Long, so As Object
    Sheets("Udskrift").Range("A:A").ClearContents
    i = 0
  For Each so In Sheets
    If so.Name <> "Udskrift" Then
        i = i + 1
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 1).Value = so.Name
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 2).Value = so.Range("B7")
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 3).Value = so.Range("F3")
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 4).Value = so.Range("F34")
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 5).Value = so.Range("B41")
      End If
    Next
End Sub
02. september 2009 - 16:55 #9
Lander det ikke som en dato værdi i (i,2) eller står der =TODAY i feltet?
Avatar billede Oskar2009 Nybegynder
02. september 2009 - 20:24 #10
Jo, F3 er =idag() eller =todag()(i,3) og det fungerer. Problemet er at datoen på "udskrift"-arket skifter hver dag - men den skulle jo gerne forblive den dato som jeg oprettede fakturaen. Giver det mening?
02. september 2009 - 20:32 #11
hvilken office version?
Avatar billede Oskar2009 Nybegynder
02. september 2009 - 21:12 #12
02. september 2009 - 21:57 #13
Har testet din kode i Office 2003 og i arket "Udskrift" får jeg en dato værdi men ikke =Idag() selv om det er hvad der står på de andre ark.
Du må gerne sende mig dit ark, hvis jeg skal kigge mere påd et.
Avatar billede Oskar2009 Nybegynder
02. september 2009 - 22:34 #14
Hvis du gider kigge på det vil det være fedt. Datoen ændres sig nemlig hver dag for mig. Hvilken adresse?

Takker! :-)
03. september 2009 - 07:09 #15
thor at it-fjernundervisning.dk