Avatar billede kapedersen Nybegynder
07. september 2009 - 20:12 Der er 7 kommentarer

download fra ftp

Jeg vil gerne downloade fra en ftp server til et bestemt sted på min pc og jeg ønsker kun at downloade filer som er .DXF
er der nogen der kan hjælpe mig med en stump code til det?
07. september 2009 - 20:47 #1
... Skal det være med [Visual Basic] ?
Avatar billede kapedersen Nybegynder
07. september 2009 - 20:51 #2
Jep jeg skriver i vb 2008 Express
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2009 - 01:14 #3
WebClient DownloadFile virker med FTP URL'er.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2009 - 01:15 #4
Hvis du selv vil have kontrol med det hele bruger du (Ftp)WebRequest.
Avatar billede kapedersen Nybegynder
08. september 2009 - 07:16 #5
Hej arne_v

jeg kan godt få fat i en bestemt fil og downloade den til min pc
som i eksemplet her under, men hvis jeg nu ikke kender filnavnet
men bare ønsker af hente alt med .DXF hvad gør jeg så?

My.Computer.Network.DownloadFile("ftp://ftp.qumec.com/UPLOAD/Draw1.DXF", "C:\Documents and Settings\Kim Almind Pedersen\Dokumenter\KAP\Programmer\Qumec konfigurator\Qumec konfigurator\DXF\Draw1.DXF", "username", "password")
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2009 - 15:07 #6
(Ftp)WebRequest giver mulighed for at liste indholdet af et dir.

Men du skal selv parse det returnerede tekst. Jeg har dog noget kode liggende som kan parse det mest gaengse format.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. oktober 2009 - 02:28 #7
Tid at få afsluttet her ?