Avatar billede pama Nybegynder
08. september 2009 - 11:41 Der er 1 kommentar

Google Maps... to punkter på et kort med autozoom

Hej

Er der nogen derude der har et eksempel på en google maps, som viser to forskellige punkter på et kort?

Jeg har selv fundet eksempler på ovenstående, men jeg kan ikke finde et hvor default zoom faktoren passer. Det der plejer at ske er at default zoom faktoren sættes forkert hvilket betyder at det kun er det ene punkt der ses på kortet. Mao. skal man zoome ud for at se punkt nr. to.

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede html_wizard Nybegynder
08. september 2009 - 13:10 #1
Beregn punkt koordinatet imellem de to punkter, sæt det som det tredje punkt og centrer kortet ud fra dette punkt. Beregn derefter afstanden mellem de to punkter og sæt zoom level til tilsvarende.

PUNKT3LATI    = (LATI1+LATI2)/2
PUNKT3LONG    = (LONG1+LONG2)/2

AFSTAND = (((LONG2-LONG1)*(LONG2-LONG1))+((LATI2-LATI1)*(LATI2-LATI1)))^0.5

Find zoom level ud fra afstanden, du prøv dig frem med intervallerne.

Eksempel her dog med streg i stedet for punkter:
http://maps.google.com/staticmap?center=Replace(LATI3,",","."),Replace(LONG3,",",".")&size=WIDTHxHEIGHT&zoom=ZOOMLEVEL&key=APIKEY&sensor=true&path=rgba:0xff0000ff,weight:5|Replace(LATI1,",","."),Replace(LONG1,",",".")|Replace(LATI2,",","."),Replace(LONG2,",",".")