Avatar billede tanker Nybegynder
12. maj 1999 - 00:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bookmarks & frames

Er der nogle af jer eksperter som har løst dette problem:

Man har opbygget sit website med frames.
Nu vil man gerne offentliggøre et bookmark til en side i siten...
Men IKKE et DocumentUniqueID

Noget i retning af: lala.dk/homepage.nsf/seher
Avatar billede mettemusen Nybegynder
05. august 1999 - 13:53 #1
Så må du lave en oversigt, hvor der er kategorier i - så kan den godt vise det (godt nok ikke helt så kort, som du skriver), - men i hvert fald ikke dokid'en ....
Avatar billede tanker Nybegynder
05. august 1999 - 14:35 #2
Det jeg mener er at 'seher' er et dokument inden i et framesæt.
Brugeren bookmarker den side han sidder og læser...
Resultat:
  1. Bookmarket går til framesættet - ikke det læste dokument.
  eller
  2. Bookmarket går til dokumentet - Udenom framesættet.
I begge tilfælde er det noget rod !
Avatar billede mettemusen Nybegynder
05. august 1999 - 14:42 #3
hmmm - generer det dig at bookmarks bliver med doc-id ?  Man opdager det jo ikke nødvm som bruger - man kan jo gi den et "navn" når man gemmer den ....
Avatar billede gr8dane Nybegynder
02. november 1999 - 19:00 #4
Hej Tanker,
Jeg fandt denne note, - håber det giver dig nogle ideer.

How to Make URL Redirects Invisible to Web Browser Users

Problem:

URL Redirects are created in the Domino Web Server Configuration database (DOMCFG.NSF).  Is it possible to control whether or not URL Redirects displays to the web browser user?

Solution:

Yes, it is possible to control whether or not URL Redirects displays to the web browser user.  URL Redirects that start with a forward slash "/" are treated as Internal Redirects on a Domino server and therefore do not display to the web browser user.  Instead, the URL that was entered by the user displays in the web browser.  This allows web site developers to hide the actual URL and only show the URL that was entered.

URL Redirects that start with anything other than a forward slash are not treated as Internal Redirects on the server and are displayed in the web browser URL window.

For example, the following URL Redirect document displays the Redirection URL in the URL window of the browser after the page is loaded:

URL Path:    /pages/*
Redirection URL:    http://domservername/subdir1/subdir2/database.nsf/viewname/*

Conversely, the following URL Redirect document displays the URL path in the browser window rather than the actual long URL:

URL Path:    /pages/*
Redirection URL:    /subdir1/subdir2/database.nsf/viewname/*

Supporting Information:

The example URLs above use a key based system to access documents.  The redirect allows users to simply type the following to get the document with the key in the first column of the view:

    http://servername/pages/key

In order for changes to take effect on URL Redirects, the HTTP task must be restarted.

If there is a forward slash at the beginning of the Redirection URL, the redirect is stored in the DOMINO.CNF file as a Internal Redirect rather than a Simple Redirect. The DOMINO.CNF file should not be edited manually.

There is not an option to make all URL redirections to behave one way or the other.