Avatar billede southfarm Praktikant
09. september 2009 - 12:55 Der er 5 kommentarer

Font i combo box

Hej,

Jeg har et regneark hvor jeg bruger combobokse til at styre nogle offset funktioner. sagen er den at for at få plads til alt må jeg zoome ud til 65%, men det betyder at teksten i comboboksen bliver for vanskelig at læse. Er der en måde hvor man kan styre font i comboboksen?

På forhånd tak
Avatar billede tjacob Juniormester
09. september 2009 - 13:00 #1
I Designtilstand:

Højreklik på Comboboxen, vælg Egenskaber

Der åbner nu en Properties box, hvor du bl.a. kan vælge font.
Avatar billede southfarm Praktikant
09. september 2009 - 18:01 #2
Hmm - Det må være en nyere version af excel hvor man kan det - for jeg får ikke den mulighed.. Eller er det mig der ikke ved hvordan sætter den i design modus?
Avatar billede tjacob Juniormester
09. september 2009 - 18:21 #3
Ja, du har muligvis ret. Jeg bruger Office 2007, og her sættes i Designtilstand ved at klikke på knappen "Designtilstand" under fanen "Udvikler". Jeg er 100% sikker på at du også kan stille fonten i de ældre versioner. Jeg tør dog ikke sige hvordan. Der må andre eksperter på banen.....
Avatar billede tjacob Juniormester
09. september 2009 - 18:31 #4
Hvis du alligevel kører 2007, men ikke kan finde Udvikler-fanen:

Klik på Officeknappen (øverste venstre hjørne), klik på knappen Excelindstillinger for neden.
I den boks der åbner klik på "Populær" ude til venstre.
Den tredie linie hedder: "Vis fanen Udvikler på båndet", -her skal naturligvis vinges af.
Avatar billede southfarm Praktikant
09. september 2009 - 18:38 #5
Ja - Jeg bruger 2003... Kan ikke engang finde en fane som hedder "udvikler" eller "development" . Håber der er andre der kan hjælpe...