Avatar billede stellahell Nybegynder
10. september 2009 - 21:59 Der er 1 løsning

Langsom Firewire hastighed i Vista 32bit

Hejsa,

Jeg har købt en ekstern harddisk, Lacie (FW/USB IEEE 1394), som jeg har tilsluttet med firewire 400. Når jeg kopierer, lad os sige en fil på 4gb til harddisken, starter hastigheden på omkring 40mb/sek, men falder herefter til 7mb/sek.

Jeg har læst mig lidt frem til det er et Vista problem, men jeg har ikke fundet nogen løsning. Nogen go'e ideer? Det går aaaalt for langsomt til mig... :)

Jeg kører Vista Home Premium 32bit, SP2.
Avatar billede stellahell Nybegynder
10. september 2009 - 22:14 #1
Ok, jeg tror sgu selv jeg lige fandt løsningen på mit problem et minut efter, at jeg havde stillet spørgsmålet herinde.

For andre med samme problem, så gjorde jeg således:

1: Gå I "Computer".
2: Højreklik på din eksterne harddisk, vælg "Egenskaber".
3: Klik på fanen "Hardware".
4: Vælg din eksterne haddisk (fx Lacie Rugged) og klik på egenskaber, nederst.
5: Klik på fanen "politikker".
6: Vælg "Optimer for ydelse" og "Aktiver cachelagring på disken"

Virkede ok for mig. Kører nu ca. med 40mb/sek i stedet for.