13. september 2009 - 22:22Der er
4 kommentarer og 1 løsning
Planes forsvinder i rendering
Hej. Jeg har et problem. Sidder som arkitekturstuderende, og skal til at modellere en model op i 3ds max. Jeg har opbygget min model, så væggene består af planes. I viewportene ser alt perfekt ud, men når jeg så renderer et billede, er der nogle af væggene (plane) der mangler.
For at se om det var min render engine, som at der var noget galt med, skiftede jeg fra mentalray til vray, og her viste mine manglende planes sig godt nok, men som helt hvide. Som om at den ikke kan rendere dem eller sådan noget. Er der nogen der ved hvad dette kan skyldes?
med mindre du under materials markerer at dine planes skal være 2-sided, vil den kun render den ene side af dem, prøv at sætte flueben ved 2-sided, eller vend de planes om, som ikke bliver rendered.
Når du modellerer arkitektur er det efter min erfaring en god ide at bygge f.eks. vægge som boxes istedet for som planes (i virkligheden har vægge jo også tykkelse).
Det er længe siden jeg har siddet med max men hvis du har planes kan du så vidt jeg husker markere dem som two-faced, så der kommer tekstur på begge sider.
Det med 2-sided hjalp, men derudover er jeg blevet lidt klogere på at modellere arkitektur :-)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.