Avatar billede theis-hansen Nybegynder
13. september 2009 - 23:49 Der er 5 kommentarer

Quickie: Kan jeg bruge dette trådløse netkort?

Go' aften eksperter!

Har et spørgsmål, som jeg håber i kan svare mig på.
Jeg har sat et trådløst hjemmenetværk op med D-Link 54 Mbps trådløs bredbåndsrouter - DI-524 (http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=1520161) ..
Om ikke så længe skal jeg købe mig en ny stationær computer, der ikke har et trådløst netkort, hvilket jeg derfor selv skal sætte i. Men hvilket trådløst netværkskort kan jeg bruge?: Kan jeg bruge dette trådløse netværkskort: http://topdata.dk/product.asp?product=6111

Er det godt?
Hvad betyder (N-draft)?
er det nemt at sætte i?
Avatar billede kageanders Nybegynder
14. september 2009 - 00:56 #1
Du kan godt bruge det netkort du har smidt et link til.

- Er det godt?
Aner det ikke.

- Hvad betyder (N-draft)?
N-draft er en kommende standard inden for trådløs kommunikation, som kan giver højere overførselshastigheder end tidligere IEEE 802.11-standarder. Du kan dog ikke udnytte N-delen af netkortet med den router du har. Men du kan sagten bare køre over G-standarden i stedet - det vil virke fint.

- er det nemt at sætte i?
Jup, bare der er en ledig port, så er det lige til at smække i.
Avatar billede theis-hansen Nybegynder
14. september 2009 - 03:24 #2
tak for det (:
Avatar billede justrace Novice
14. september 2009 - 08:51 #3
Jeg vil sige det samme som kageanders, men med den tilføjelse at hvis man er for nærig/sparsommelig, som tit giver samme resultat, så får man også et produkt der også er nærig med ydelse. I det her tilfælde vil det nok give sig udslag i ustabilt netværk, samtidig med elendig overførselshastighed.

Men hvorfor i det hele taget have trådløst netværk på en stationær?
Kabel er og vil altid være langt det bedste, og også betydeligt mere sikkert.
Avatar billede theis-hansen Nybegynder
14. september 2009 - 16:53 #4
Jeg gider ikke trække så mange kabler rundt i huset. Og synes det trådløse netværk fungere fint på min laptop i øjeblikket. Hvorfor så ikke også få det på den nye stationær?
Avatar billede justrace Novice
14. september 2009 - 17:11 #5
Jo det er da rigtig nok, men syntes du skal gå efter et lidt bedre end det discount du har kig på. Evt. et D-link så det er mest sandsynligt det spiller optimalt sammen.