15. september 2009 - 14:39Der er
2 kommentarer og 1 løsning
SUM i Excel, ved specifik forekomst
Hej
Jeg har et regneark, hvor hver række er markeret med enten P eller E i kolonne "i".
Det jeg gerne vil have, er et total felt i bunden som regner totalen ud for kolonne "G", for henholdsvis de rækker hvor der står P, og de kolonner hvor der står E i kolonne "i"
Det vil sige på mit barnlige programmeringssprog, noget i stil med
Og så længe jeg hele tiden har en dynamisk antal linjer, så kan jeg bruge I:I og G:G, korrekt?
Jeg vil nemlig bruge dette regne ark som en template, hvor der pastes linjer ind i fremtiden, og mine fremtidige brugere af dette regneark, skal bestemt ikke ind og ændre i en formel ;-)
Jo, helt korrekt, så sammentælles alle felter der har en værdi. -Tillader mig at lægge et svar.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.