Avatar billede Hippie88 Nybegynder
16. september 2009 - 11:46 Der er 11 kommentarer

problemer med at installere windows 64 bit pga manglende driver.

Hey. Jeg har problemer med at installere windows xp 64 bit på en computer som jeg lige har fået. når jeg installere windows kommer dette op

"Setup did not find any hard disk drives installed in your computer.
Make sure any hard disk drives are powered on and properly connected to your computer, and that any disk related hardware configuration is correct. this may involve running a manufacturer-supplied diagnostic or setup program"

Jeg har ikke fået nogen cd med med driver til den. har fundet ud af at jeg skal bruge en driver til et p5w dh deluxe bundkort. kan finde en driver inde på asus.com men kan ikke installere det da der ikke er flobby disk til computerne. Hvad kan man gøre???

Please sig nogen ved hvad man skal gøre.

Tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2009 - 11:52 #1
du kan så gøre en usb pen bootable og lægge den på den.
de fleste maskiner kan i dag bruge usb penne til at boote på.

m.v.h
Avatar billede mrrius Nybegynder
16. september 2009 - 12:23 #2
enten lån et floppy drev, eller brug usb pen.

Her er det at man bliver total forbavset over hvor primitiv de coputer udviklere tænker, når det kommer til stykket !!!

man er igang med at installere windows igennem cd-rom/dvd, og så spørger den efter en harddisk controller driver..? man hvorfor får man så ikke lov til at skifte win cd-rom ud med bundkorts cd-rom, så den kan finde driveren, som gerne skulle ligge i roden af motherboard cd-rom???
nok fordi de hardware producenter håber på at man går ud og køber et latterlig floppydrev.? ( de burde slet ikke tænke i floppydrev baner mere !
Avatar billede njalus Nybegynder
16. september 2009 - 12:53 #3
Avatar billede CCodam Nybegynder
16. september 2009 - 13:19 #4
Hvad er grunden til at du installere Windows XP 64bit? enten burde man nøjes med Windows XP 32bit, eller opgradere til Vista/Win7
Avatar billede Hippie88 Nybegynder
16. september 2009 - 13:41 #5
Grunden til jeg bruger 64 bit er fordi jeg laver noget 3D arbejde, så for at kunne udnytte mine Ram ordenligt blir jeg nød til at arbejde i 64 bit. syntes at vista er ubrugeligt og kender ikke rigtigt noget til win7.

har lige installeret ubunto på den, og håber jeg kan få den til at virke der igennem, ellers vil jeg helt sikkert prøve nogle af jeres ideer.

tusinde tak for hjælpen
Avatar billede CCodam Nybegynder
16. september 2009 - 14:11 #6
Hvor mange GB RAM har du da siddende i maskinen?

Jeg vil stadig fraråde dig Win XP 64Bit, det er et styresystem der aldrig rigtigt fik sit fodfæste, og derfor vil du opleve at 97% af alt hardware ikke vil have en driver til netop denne version af windows :/

Du kan evt. følge denne guide til at frigive flere RAM til programmer på dit 32bit system. Normalt er det fordelt 2GB til system og 2GB til programmer, her kan du skifte det til 1GB system og 3GB Programmer, hvilket måske kan hjælpe dig lidt derhen af :)
http://www.finitesolutions.com/Support/Enabling3GB/tabid/70/Default.aspx
Avatar billede Hippie88 Nybegynder
16. september 2009 - 14:55 #7
sejt nok:P men tror faktisk der sidder 8 GB i.
Avatar billede CCodam Nybegynder
16. september 2009 - 15:14 #8
#7 Dit 3D program kan alligevel ikke finde ud af at bruge så meget RAM, så med mindre du har 2-3 meget krævende applikationer åbne af gangen, så vil du slet ikke komme over 4GB

Men som sagt så snup dig en Vista 64Bit, med mulighed for upgrade til Windows 7 når den udkommer her den 22 Oktober.
Du vil helt sikkert blive glad for Windows 7 :)

Du kan også vælge at hente Relese Candidaten af Windows 7, så du kan prøve det lidt :)
http://www.microsoft.com/windows/windows-7/get/download.aspx

Og så opgradere til RTM versionen når den udkommer den 22.

Ellers så nøjes med 32bit XP, som sagt kan 64bit'en af lige netop XP, ikke anbefales!
Avatar billede Hippie88 Nybegynder
16. september 2009 - 15:21 #9
men derfor sidder jeg stadig med en computer og XP 64 bit, men kan ikke installere windows. Vil meget gerne have computeren op og kører.. det eneste jeg kan få på den er ubunto. og ville være ret tørt lige at have betalt 900 kr for XP 64 bit også ikke kunne bruge det. sidder faktisk med 64 bit på min anden computer, og den har der ikke været problemer med..
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. september 2009 - 19:23 #10
Sæt din hdd controller til compatible i BIOS og prøv igen
Avatar billede Hippie88 Nybegynder
17. september 2009 - 09:47 #11
hmm... det virker nu. vi lavede en hard disken om fra en Raid til en IDE og nu funger det. eller tror jeg. den er igang med at formatere partitationen (eller hvad det hedder). er ret dårlig til det med computere :P

Men tusinde tak skal i alle have for at hjælpe. Skal nok komme igen hvis det bliver ved med at drille.