Avatar billede vkaaav Nybegynder
21. september 2009 - 18:39 Der er 3 kommentarer

Samfundsfag

er der nogen der ved om der er nogen bestemt regel for at man skal være dansk statsborger for at komme i folketinget?

kan ikke selv finde noget om det, og kom til at tænke på at der jo også er grøndlændere og færøske medlemmere i det danske folkeparti.

kh.
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2009 - 19:20 #1
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2009 - 19:21 #2
Der skal være valg til Folketinget mindst hvert fjerde år. For at kunne stemme ved folketingsvalg
skal man være dansk statsborger, have fast bopæl i Danmark og være fyldt 18 år. Det samme gælder, hvis man selv vil vælges ind i Folketinget. Det står også i grundloven.

Kopieret fra linket
Avatar billede hobbittend Novice
26. november 2009 - 18:59 #3
jeg kan tilføje, at grønlændere og færringe vist nok også er (eller kan være) danske statsborgere