Avatar billede htm Nybegynder
22. september 2009 - 08:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DrawLine som i MS.Paint

Hej Alle,

Det er svært at forklare hvad det er jeg vil opnå, men jeg har behov for at lave en form for tegneflade i mit program og det går fint nok.

Mit problem kommer i forbindelse med Zoom. Jeg vil godt kunne sætte en fast størrelse op på tegneområdet eks. 200x200 pixel, det betyder at jeg kun vil kunne tegne inden for dette og at der kun er 200x200 pixel uanset hvor meget man har zoomet.

Zoomer jeg skal pixels bare blive større. Håber i forstår :)

Hvis jeg tegner en skæv linje skal den altså kun strække sig over de faste pixels den går herover og ikke som det jeg har nu hvor den strækker sig over hver enkelt skærmpixel.

Hvordan gør jeg så en linje tegnes på samme måde som i MS Paint når der er zoomet?
Avatar billede htm Nybegynder
22. september 2009 - 09:11 #1
Det jeg nok har behov for er hvordan jeg disabler antialiasing.
Avatar billede tjacob Juniormester
22. september 2009 - 11:11 #2
antialiasing slår du fra i graphics objectets smoothingmode:
Der er 6 indstillinger:

        g.SmoothingMode = Drawing2D.SmoothingMode.AntiAlias
        g.SmoothingMode = Drawing2D.SmoothingMode.Default
        g.SmoothingMode = Drawing2D.SmoothingMode.HighQuality
        g.SmoothingMode = Drawing2D.SmoothingMode.HighSpeed
        g.SmoothingMode = Drawing2D.SmoothingMode.Invalid
        g.SmoothingMode = Drawing2D.SmoothingMode.None

Du skal nærmest have fat i "None", men det er vel et spørgsmål om at prøve sig frem.
Avatar billede htm Nybegynder
22. september 2009 - 11:16 #3
tjacob> Det virker fint med at slå Anti Alias fra på den måde når jeg kører 100% zoom. men når jeg zoomer virker det ikke.

Jeg har prøvet at zoome ved at bruge PageScale og ved at gange højde og bredde med zoomfactor men ingen af den hjælper. Den bruger skærmens pixels i stedet for mine zoom-pixels.
Avatar billede htm Nybegynder
12. oktober 2009 - 09:03 #4
Lukker igen, ingen løsning fundet.