Avatar billede bugger2 Nybegynder
23. september 2009 - 08:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Advarsel i IE8

Hej
Jeg har en hulens masse websider som alle har en Javascript funktion der gør det at når brugeren klikker på en knap på siden bliver data fra et felt kopieret ind i udklipsholderen. Helt konkret er det tale om telefonnumre der kopieres til brug i andre apps. Problemet er nu at efter en masse brugere har opdateret til IE8 kommer der en sikkerhedsadvarsel :

Vil du tillade, at denne webside får adgang til udklipsholder?
Hvis du tillader dette, kan websiden få adgang til udklipsholder og læse oplysninger, du har kopieret eller klippet for nylig.
Tillad     Tillad ikke

Hvordan kommer jeg af med den sikkerhedsadvarsel?

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">

function Tlf()
{
Tlftext.innerText = copytlf.innerText;
Copied = Tlftext.createTextRange();
Copied.execCommand("Copy");
}
</SCRIPT>

Tak for svar, venner
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
23. september 2009 - 08:59 #1
Det er en sikkerhedsfeature som ligger i IE8, det er ikke noget du kan scripte dig ud af.. ikke så vidt jeg kan se i hvert fald...
Avatar billede bugger2 Nybegynder
23. september 2009 - 09:35 #2
Tak for det sw_red_6
OK men ved du om man kan deaktivere den sikkerhedsfeature i IE8? Måske jeg skulle prøve at oprette spørgsmålet i en Browsergruppe
Avatar billede tjacob Juniormester
23. september 2009 - 10:45 #3
Lokalt kan du godt slå det fra:

Gå ind i Funktioner>Internetindstillinger>fanen Sikkerhed

I zonen Internet klikker du på Brugerdefineret niveau...

Næsten helt nede i bunden er der en indstilling der hedder:
"Tillad programmeringsmæssig adgang til udklipsholder"

Den kan så sættes til: Aktiver - Deaktiver - Spørg

Men som #1 siger, så tror jeg ikke det kan lade sig gøre fra en internetside.
Avatar billede olebole Juniormester
23. september 2009 - 12:50 #4
<ole>

- og så er det måske også meget hensigtsmæssigt at skifte scriptet ud med et fra dette årtusinde  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
23. september 2009 - 15:04 #5
Aner det faktisk ikke, bruger slet ikke windows..

Andet end hvad #3 skriver tvivler jeg på det er noget du kan gøre noget ved

olebole>> måske du skulle komme med et eksempel på hvordan det kan gøres med et script anno 2009 i stedet for udelukkende at komme med en humoristisk udformet kritik..?
Det ville nok være en del mere konstruktivt...
Avatar billede olebole Juniormester
24. september 2009 - 01:26 #6
Man kunne jo begynde med at validere sin kode: http://validator.w3.org/
Avatar billede bugger2 Nybegynder
24. september 2009 - 15:27 #7
tjacob smid et svar. Jeg er glad.
Avatar billede tjacob Juniormester
24. september 2009 - 16:43 #8
OK, -svar