Avatar billede tillebeck Nybegynder
23. september 2009 - 14:50 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

html/css, studiejob, ungarbejder, ufaglært

Hej.

Hvor uddannes de personer uddannet, som er gode til html/css og som også har lidt interesse for scripting eller let programmering? Altså hvilke skoler skal der hænges jobopslag op på? Eller link til et forum med autodidakte scriptere/semidesignere og programmører?

Jeg har kigget på:
- Mediegrafiker (fokus ikke specicikt på html+css, men mere over mod design og tryk. Slet ingen programmering i uddannelse)
- datamatiker (rammer nok bedre, men ved ikke om en datamatiker vil acceptere at fokus er på html+css. Men gerne med udvidelser med jquery mm.).

Det er primært kodning af html/css baseres på psd-filer (fra photoshop). Disse html/css templates skal så lægges ind i et TYPO3 el. Umbraco, hvor der kan arbejdes videre med dem.

Der er brug for en person, som har kendskab til og flair for html/css. Dette er et must! Forståelse for scriptsprog/javascript (fx. jquery) vil være en klar fordel (lyst til at lære er nok). Det vil desuden være en fordel at kende til php el. C#/.net og evt. TYPO3 el. Umbraco (igen, lysten er nok. Og evnen til at lære).

Nu endte det næsten som et jobopslag :-) Skal måske bare printe indlægget og hænge det op hos datamatikerne. Eller er der et bedre forslag?
Avatar billede mr2wear Nybegynder
23. september 2009 - 15:27 #1
Det ville jeg også gerne vide :) Glæder mig til at følge om der kommer nogle gode ideer. Held og lykke med det.
Avatar billede webintegrator Nybegynder
23. september 2009 - 23:21 #2
dette udannelse hedder Webintegrator udannelsen og kan tages på Roskilde tekniske skole som er den førende på landet.. Du lærer alt ... Anbefales 100 procent !har selv taget den...
Avatar billede webintegrator Nybegynder
23. september 2009 - 23:22 #3
ups jeg har misforstået det haha... Der kan du finde alle mulige hajer til billige priser.. de er alle sammen nørder bare smut på roskilde industrivej center for medie og kommunikation hedder den men tilhører rts-
Avatar billede tillebeck Nybegynder
24. september 2009 - 09:47 #4
Hej Webintegrator

Den er jo lige i øjet!
http://www.rts.dk/index.action?menuId=11718

Tak for tippet. Jeg kører derud med et opslag.
- skal jeg tage en med for dig mr2wear ;-)

Hilsen Anders
Avatar billede mr2wear Nybegynder
24. september 2009 - 09:58 #5
Hehe! Tak for tilbudet, men jeg skal lige vende den engang før jeg begynder at hyre studerende :)

Skriv gerne dine erfaringer her i indlægget hvis du føler for det.

Held og lykke med det!
Avatar billede prozone Nybegynder
24. september 2009 - 12:22 #6
Jeg går på Roskilde tekniske skole som webintegrator.

Det kan klart anbefales :)
Avatar billede tillebeck Nybegynder
24. september 2009 - 12:38 #7
Hej Prozone. Godt at høre, at flere anbefaler den uddannelse. Det lyder faktsik til at være lige det, vi skal have.

- primært: tage design til hjemmeside i psd, klippe grafik og udarbejde tilsvarende html-skabelon med tilhørende css
- og så kommer alt det sjove med ekstra ting modificere eller lave noget med fx. jquery og evt. tilpasning af færdige moduler til Content Management System. Måske noget flsh og actionscript? Og måske også lidt kodning i php eller i (C#) .net. ARbejdet kan tilrettelægges alt efter lyst og evner. Regner ikke med at nogen kan det hele.

Hvis du kender én, som har flair for meget af det, som du har flair for (var lige en tur omkring din hjemmeside), så må du gerne fortælle dem om OpenGate i Ørestaden (opengate.dk).

vi laver næsten ikke designs fra bunden. Vi får designs udefra men klipper og implementerer dem i et CMS. Ofte skal vi kode nye moduler, som outputter noget, der ikke er leveret design på. Så skal vi jo gerne få dette nye output til at ligne resten af designet; dvs. noget designflair må der gerne være, men ikke egentlige designdrømme, for det kan vi ikke indfri.

Vi er altså et teknisk webbureau.

Hilsen Anders
Avatar billede prozone Nybegynder
24. september 2009 - 13:31 #8
Hej Anders.

Jeg er ikke god nok, eller? :)

Du kan kontakte mig på: sejeste@hotmail.com og så kan vi finde ud af noget :)

Mvh. Emil D. Pedersen
Avatar billede tillebeck Nybegynder
24. september 2009 - 13:39 #9
Klart! Jeg skriver lige til dig. Det er bare for at du profilerer dig, som webdesigner, hvilket vi ikke kan tilbyde. Men til gengæld, så har vi masser af spændende opgaver af lidt mere teknisk karakter, så der bliver ikke tid til at kede sig ;-)
Avatar billede it-michael Nybegynder
01. oktober 2009 - 09:53 #10
Hej Tillebeck

Vi har et team der ikke er ungarbejder med rigtige programør, vi arbejder ud fra samme princip som jer! Vi tilbyder flash, AJAX, JAVASCRIPT, PHP og Java programmering til kunder der leverer deres eller kunders design.

Har i opgaver der kræver programmering og udvikling kan vi hjælpe med disse.

Hilsen Michael

michael@outsource-it-to-thailand.dk

www.outsource-it-to-thailand.com
www.js-sotfware.net
Avatar billede tillebeck Nybegynder
02. oktober 2009 - 08:06 #11
Hej, tak for svaret. Vi har prøvet at outsource til Bulgarien, hvilket var hat og briller. Det er slut med det for vores vedkommende.

Formentlig styrer I det meget bedre (kan kun være bedre end de vi prøvede), men så ville jeg alligevel kun vælge samme tidszone, som jeg selv arbejder i. Ellers kan jeg jo ikke stå for styringen og ping-ponge med udviklerne.

Men tak for tilbuddet ;-)
Hilsen Anders
Avatar billede it-michael Nybegynder
02. oktober 2009 - 09:29 #12
Hej Anders

John og Jeg arbejder generelt indtil kl 10 lokal tid, fem dage om ugen, John har i de sidst to år siddet og vedligeholdt serverer i Skandinavien.
Vi er klar over det med tidszonerne, derfor gå vort team først hjem omkring kl 15.00 dansk tid. John eller jeg aldrig før klokken 19.00 dansk tid.

Vi er villige til at tage et mindre projekt på; No Cure! No Pay! betingelser, lyder dette interssant så er du velkommen, på den måde kan vi se hvad i forventer og vi kan.

Hilsen Michael

skype it-michael79

email: michael@outsource-it-to-thailand.dk
www.outsource-it-to-thailand.com
www.js-software.net
Avatar billede webintegrator Nybegynder
27. oktober 2009 - 22:38 #13
emnet lukkes