Avatar billede Lazie Nybegynder
25. september 2009 - 13:46 Der er 1 kommentar

SNMP med C# i Visual Studio 2008

Hej folkens...

Jeg sidder med et projekt, hvorpå jeg godt kunne tænke mig at min C# applikation kunne tilgå noget switch udstyr via SNMP protokolen, så jeg evt. kunne tegne en trafikgraf på trafikken, og lave noget management på switch/router udstyret som selvfølgelig understøtter SNMP proto.

Jeg har kigget på forskellige sites og MSDN samt google, men har aldrig rigtig fundet noget stuff som ville kunne løse mit problem. Det har for det meste været korte beskrivelser om hvad SNMP er og hvad det kan, men kune rigtig godt tænke mig nogle løsninger og noget mere teoretisk om hvordan man benytter funktionen (gerne med kodekig), i C# med Visual Studio 2008.

Hvis nogen af jer sidder med nogle løsninger, og/eller nogle gode tekster man kan bruge uden det blot er en kort beskrivelse, skal I været meget velkommende til lige at smide en post forbi.
Avatar billede lifo Nybegynder
01. oktober 2009 - 18:15 #1
har du prøvet dette projekt
der er samples i source koden

http://sharpsnmplib.codeplex.com/