Avatar billede Mads85 Nybegynder
28. september 2009 - 21:18 Der er 6 kommentarer

låst Router fra Yousee

Hej.

Jeg har en trådløs router fra yousee, men jeg har fået en anden udbyder. Nu kan jeg så ikke komme på nettet med den. Har Yousee 'låst' den til deres net og kan jeg evt. låse den op, så jeg kan bruge den?

Hilsen Mads
Avatar billede jens_bach Nybegynder
29. september 2009 - 08:42 #1
er det en kabel router, så er det nomalt at udbyderne låser mac addressen så kunderne ikke kan sætte deres eget modem på
Avatar billede Mads85 Nybegynder
01. oktober 2009 - 14:12 #2
Hej Jens.

Det er et kombineret modem og trådløs router, der tilsluttes antennestikket direkte. Mere ved jeg ikke rigtig om den, der fulgte nemlig ingen brugsanvisning med.
Men når jeg tilslutter den lan-stikket, er der god forbindelse til internettet i ca. 5-10 minutter, hvorefter den afbryder signalet.

Routeren er en 'Netgear CVG824G v2'

Der står to MAC adresser på bagsiden, en 'Cable MAC' og en 'Divice MAC'. Jeg ved ikke hvad det har at sige, eller om du kan bruge det til noget?
Avatar billede jens_bach Nybegynder
05. oktober 2009 - 21:48 #3
hvem er den anden udbyder ?
Avatar billede Mads85 Nybegynder
06. oktober 2009 - 17:27 #4
Det er vist en DSL-forbindelse fra Cybercity.
Avatar billede dcasso Nybegynder
28. oktober 2009 - 10:10 #5
Hejsa

Har du fundet en løsning på problemet. For jeg sidder med et lignende og aner ikke hvad jeg skal gøre.

mvh
Dennis
Avatar billede Mads85 Nybegynder
31. oktober 2009 - 12:26 #6
Hej Dennis.

Nej, jeg fandt desværre ikke en løsning på det. Jeg skrev til YouSee og fik svaret, at routeren kun virker med deres forbindelse.
Så jeg gik i elgiganten og købte den billigste de havede..