Avatar billede dasch87 Nybegynder
01. oktober 2009 - 11:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

C# DataGridView ComboBoxCell set selected value?

Hej Experts

Jeg vil gerne lave et data gridview som har en combo box cell hvor man kan vælge nogle værdier.

Hvordan sætter jeg hvilken værdi i combo box listen som skal vises?

Jeg har en klasse som har to sting felter.

Mit gridview er så data bound til en liste af denne klasse.

Jeg vil så tilføje en kolonne til mit gridview hvor der er en liste af strings.

Derefter vil jeg gerne for hver række i mit gridview sætte en valgt værdi i min combo box celle., kan dette lade sig gøre og så så fald hvordan?

Er der eventuelt en bedre måde at gøre det på ved at lade min klasse have en liste af strings eller lignende?

Jeg sætter pris på alle svar, jeg har virkelig brugt lang tid på at finde ud af dette, derfor giver jeg også gerne flere point hvis flere kommer med gode svar.

På forhånd tak.

/Dasch
Avatar billede mireigi Novice
13. oktober 2009 - 13:27 #1
Hvordan afgører du hvilken værdi der skal være forvalgt?
Avatar billede dasch87 Nybegynder
13. oktober 2009 - 14:27 #2
Det har jeg fra en felt værdi i et andet objekt. Jeg ville godt kunne sammenligne på listen og sige at værdi "v1" skal være valgt, eller pr. indeks.
Avatar billede dasch87 Nybegynder
02. februar 2011 - 19:09 #3
lukker