Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
02. oktober 2009 - 10:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan Telia kræve betaling for udlevering af faktura?

Hej alle

Jeg vil høre om der er nogen der ved om Telia kan kræve 39 kr. for at udlevere en faktura - Har de ikke pligt til at gemme og udlevere fakturaer ved forespørgsel i op til 5 år?

Er det mig der er galt på den?
Skal have 5 fakturaer ud fra dem fra et opsagt abonnement (hvilket gør de ikke giver mulighed for at bruge deres selvbetjening), hvilket så løber op i 200 kr. - det synes jeg er helt vildt.

På forhånd tak for input :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. oktober 2009 - 10:43 #1
Er det ikke sådan at der er faktureringsafgift på alle papir fakturaer?
Avatar billede Schmidt25 Nybegynder
02. oktober 2009 - 10:43 #2
Jeg kender desværre ikke reglen, men jeg ved at Telia tager mange gebyr for alle deres servicer, og er stigende - f.eks, tager de også penge nu for at at betale regning via PBS. !?! WTF.

Så snart jeg kan opsiger jeg også mit abonnement hos Telia.
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. oktober 2009 - 10:45 #3
PS. De har pligt til at gemme alle sådanne dokumenter. Men det er ikke på grund af at de skal udskrive dem til folk der smider sine væk, men pga hvis skattefar kommer og skal lave en revision.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
02. oktober 2009 - 11:40 #4
jo det kan de vist godt - fx. når jeg modtager en regning fra TDC får jeg også ekstra afgift på 38kr for faktura..
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
02. oktober 2009 - 15:30 #5
De har regnskabspligt på ALT i 5 år. Så hvis deres revisor eller SKAT vil se det, kan de det.

Du SKAL modtage en faktura når du bliver faktureret for den pågældende ydelse.

TDC vælger at tage 38 for udsendelse af en papirregning, eller en udspecificeret regning. Vælger du f.eks. at modtage den på mail er den gratis.

Så alt i alt - Telia kunne for den sags skyld tage 100 kr. per faktura, da du har modtaget dem da du blev faktureret for ydelsen, og det de yder dig her er en ekstra service - desværre...
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
03. oktober 2009 - 16:38 #6
jeg er aldrig blevet faktureret da jeg er meldt til pbs, og der i teksten der blot står et fakturanummer og at man kan læse det på deres hjemmeside.
jeg har fuld forståelse for det ikke nødvendigvis skal være en papirversion, men som mcb2001 siger vil jeg da mene jeg har krav på at få en faktura - om ikke andet elektronisk
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. oktober 2009 - 17:22 #7
Hvorfor skulle du dog det? Er der en der er kommet til at slette hele sin hjemmeside, som du har udviklet, har den person så også krav på at få en ny gratis?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
03. december 2009 - 13:29 #8
smider I nogen svar?
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. december 2009 - 13:43 #9
Samler ikke.