Avatar billede Asmi Nybegynder
03. oktober 2009 - 12:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort i stykker

Hej alle eksperter.

Jeg sidder med en computer hvis grafikkort er gået i stykker. Det er et nvidia geforce FX5200. Der skal bare et magen til i, og jeg har fundet inno3D Tornado GeForce FX 5200 hos Getmore:

http://www.getmore.dk/køb-inno3d-tornado-geforce-fx-5200-billig/grafikkort-til-bundkort/i-5200-f3e2_11111003_p.html.

Jeg er nu i tvivl om det er det samme, da der også står at det er en grafikadapter, hvilket jeg ikke ved hvad er.

Jeg håber I kan hjælpe.

Hilsen Asger
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2009 - 13:04 #1
grafikadapter - er blot betegnelsen for et "løs" grafikkort til montering i AGP/PCI/PCI-e sokel

Så du skal blot sikre dig, at det er til samme sokel type
Avatar billede Asmi Nybegynder
03. oktober 2009 - 13:10 #2
Tak for det hurtige svar.

Hvordan finder man ud af sokel typen?
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2009 - 13:27 #3
Det kan du f.eks ved at installere Everest home 2.20
Det er et program der kan fortælle hvilke hardware der er i maskinen osv.
Når det er installeret og startet op
Så klik på Grafikkort, klik på GPU
udfor linien BUS TYPE: vil der stå f.eks AGP / PCI-e
http://www.filehippo.com/download_everest_home/#
Avatar billede Asmi Nybegynder
03. oktober 2009 - 13:31 #4
Jeg er ret sikker på at der står AGP 8x. Det skulle vel ikke være noget problem så?
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2009 - 13:42 #5
Ok, hvis der står AGP 8x så er der ingen problemer :)
Det er dette også:
http://www.getmore.dk/køb-inno3d-tornado-geforce-fx-5200-billig/agp-grafikkort/i-5200-f3e2_11111003_p.html

Ps. "du skal ikke skrive dine indlæg som "svar" - svar er ment som en læsning på spørgsmålet/problemet :)
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2009 - 13:44 #6
ups: ...som en løsning på spørgsmålet/problemet :)
Avatar billede Asmi Nybegynder
03. oktober 2009 - 13:46 #7
Okay. Tusind tak for hjælpen. Det var meget brugbart og hurtigt svaret.

Endnu engang. Mange tak.