Avatar billede yanay Praktikant
04. oktober 2009 - 15:38 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ændret tekst og intet virker

Hej

Jeg har 2 projekter i en solution, jeg har kun rettet en tekst og direkte ændret fra visual studio til ftp. Så virker intet.
Hele hjemmesiden er nede nu, er der nogen der ved hvorfor den gør det? Den slettede først alle filer og sættede de nye ind igen.
Avatar billede Syska Mester
04. oktober 2009 - 15:55 #1
Ændre fra VS til ftp ? Kan du uddybe den ?

Virker intet .. har du kørt det lokalt ? hvad compile fejl får du ? igen ... gerne lidt mere information.

mvh
Avatar billede yanay Praktikant
04. oktober 2009 - 16:01 #2
Jamen jeg har hele hjemmesiden i visual studio 2008. Jeg skulle bare ændre en tekst også gemte jeg den og trykkede på puplish web for at den skal sende det til ftp sådan at den bliver ændret på serveren. Men så slettede den det hele og sættede ikke alle filer ind. også virker det ikke mere.
Avatar billede Syska Mester
04. oktober 2009 - 17:04 #3
Hej,

Jeg har ikke umilbart nogen ide ... med de meget sparsomme informationer du kommer med ... ikke noget jeg selv har oplevet.

Men hvis det hele kan compile ... og det kan køre lokalt. Så kan jeg ikke regne ud hvad der går galt ...

Det sted hvor de smider siden op ... hvad kommer der frem der ? intet ? der må jo komme en form for fejl besked siden du siger det ikke virker.

// ouT
Avatar billede yanay Praktikant
04. oktober 2009 - 17:09 #4
Nu skal du hør:

Før gik jeg ind på ftp manuelt var der 2 mapper. En der hed (www). Nu når jeg sender de solution fil fra visual studio kommer der filerne ind i ftp, men den vil ikke vise siden. Det fejl der kommer frem er ved at taste domænet er: The webpage cannot be found.
Avatar billede Syska Mester
04. oktober 2009 - 17:29 #5
Måske du har lagt hele dit web project i den forkerte folder.

Ved de fleste udbydere skal web inholdet være i "www" mappen ... er det der ?

Eventuelt prøv at uploade en simple fil ...

Som "Default.htm" ... og smid lidt indhold i den, bare for at se om dit webhotel stadig virker ...

Virker som om det hele er i de forkerte mapper.

// ouT
Avatar billede yanay Praktikant
04. oktober 2009 - 17:34 #6
Der er ingen www mappe mere overhovedet, problemet er at min hjemmeside er lavet sådan at jeg ikke bare kan fjerne en fil i ftp og sætte en ny ind, det hele skal gå via solution og det hele skal slettes og sættes ind igen. Altså fra visual studio og via puplish web og videre til ftp.
Avatar billede yanay Praktikant
04. oktober 2009 - 17:38 #7
Jeg har lige oprettet ind mappe og tilføjede filen default.aspx, det hjælper ingen ting. Den melder stadigvæk denne fejl.The webpage cannot be found
Avatar billede Syska Mester
04. oktober 2009 - 17:42 #8
Lyder mere og mere som om du skal have fat i din webhost ...

Jeg har ingen ide om hvordan de præcist har sat det op ... men hvis du ikke kan se en simpel default.aspx fil, så er det i hvert fald hos din host problemet er.

Måske kig i deres FAQ efter en løsning på dit problem ...

// ouT
Avatar billede yanay Praktikant
04. oktober 2009 - 17:52 #9
Hej

Jo nu virker det når jeg bare sætter en fil ind i mappen www
jeg lav bare en fil hvor der står testttt så virker det, men spørgsmålet er om det virker når jeg sætter mine egen filer ind.
Avatar billede Syska Mester
04. oktober 2009 - 17:58 #10
Det må du jo teste ...

Men læg mærke til at den publish funktion i VS ... der kan du angive en mappe ... så der skal du nok angive "/www/" som mappe den skal uploade til ...

// ouT
Avatar billede yanay Praktikant
04. oktober 2009 - 18:00 #11
Nu har jeg prøvet at tilføje de oprentlige filer, men det virker stadigvæk ikke. Alle filer skulle have noget med hinanden at gøre har jeg fået at vide fra min programmør. Jeg har fået at vide at man ikke bare en indsætte en af filerne og se ændringer, det hele skal gøres sammen. Han har sendt mig en backup af hjemmesiden og inde i den er der en solution som jeg brugte til at ændre og sætte den ind igen. Jeg har også prøvet og lave en solution men spørgsmålet er om jeg bruger de rigtig filer det ved jeg heller ikke, for der findes flere mapper med de samme filer.
Avatar billede yanay Praktikant
04. oktober 2009 - 18:02 #12
Hvordan angiver jeg at den skal til den pågældende mappe i VS?
Avatar billede yanay Praktikant
04. oktober 2009 - 18:03 #13
Men når den har fuldført overføreslen så går jeg ind i ftp for at se om de er der, så synes jeg ikke at der er så mange filer som der er i solutionen. Jeg ved ikk om den overførre det hele.
Avatar billede yanay Praktikant
04. oktober 2009 - 18:20 #14
Jeg tror hele det her var pga. jeg ikke havde oprettet en www mappe. fordi den havde slettet det da den aller første gang slettede filerne. Så du fortjener pointerne.. takker for hjælpen.

Send mig et svar så du får pointerne.
Avatar billede Syska Mester
04. oktober 2009 - 18:45 #15
svar

og fedt at det kom til at virke igen.