Avatar billede thomas_b Nybegynder
05. oktober 2009 - 10:48 Der er 4 kommentarer

Timeout i XMLHTTP

Hej Eksperter...

Jeg har et problem mellem mig og min XML-reader...

Jeg loader en kæmpe XML fil men kæmper med timeout, for får denne fejl..:

msxml6.dll
error '80072ee2'
The operation timed out

Med denne kode:

Set objXml = Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP.6.0")
objXml.setTimeouts 10000,10000,10000,30000
objXml.Open "GET", "(URL-ADRESSE)", False
objXml.Send
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
05. oktober 2009 - 11:09 #1
Her kan du se hvad for timeouts det er du sætter..
Spørgsmålet er så hvilken der fejler

Du kan jo prøve at kalde URL'en manuelt og se hvad der tager lang tid ..

alternativt kan du jo skrue op for dem alle.. men det er nok ik så smart..

prøv evt at skrue op for dem en af gangen .. og så skrue ned og skrue op for den næste..
og se hvad for en der løser problemet..

objXml.setTimeouts(resolveTimeout, connectTimeout,
sendTimeout, receiveTimeout)

resolveTimeout
A long integer. The value is applied to mapping host names (such as "www.microsoft.com") to IP addresses; the default value is infinite, meaning no timeout.

connectTimeout
A long integer. The value is applied to establishing a communication socket with the target server, with a default timeout value of 60 seconds.

sendTimeout
A long integer. The value applies to sending an individual packet of request data (if any) on the communication socket to the target server. A large request sent to a server will normally be broken up into multiple packets; the send timeout applies to sending each packet individually. The default value is 30 seconds.

receiveTimeout
A long integer. The value applies to receiving a packet of response data from the target server. Large responses will be broken up into multiple packets; the receive timeout applies to fetching each packet of data off the socket. The default value is 30 seconds.
Avatar billede thomas_b Nybegynder
05. oktober 2009 - 11:20 #2
Tæller den i sek. så burde 10000 sek være nok... !

objXml.setTimeouts 10000,10000,10000,30000
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
05. oktober 2009 - 11:30 #3
nej nej .. den tæller i milisekunder ..  :)

Så 10000 = 10 sekunder..

Men du skal jo huske at der er en grund til timeout muligheden.. for det er jo det som bestemmer hvor længe du skal vente hvis nu den side du prøver at hente ..ikke svarer ..

Så den skal ikke være unødigt høj
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
31. december 2009 - 13:23 #4
Lukketid ?