Avatar billede Brichs Nybegynder
06. oktober 2009 - 10:27 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Rip gammelt program fra dr.dk

Hej med jer

Jeg sidder her og vil gerne rippe et gammelt program fra dr.dk's netraido - http://www.dr.dk/drnetradio/index.dr?evt=ext&path=%2FForms%2FPublished%2FPlaylistGen.aspx%3Fqid%3D1168028&tab=fs

ved godt DR siger det er ulovligt, men har op til flere steder (bl.a. her på eksperten) læst mig frem til, at det ikke passer.

Nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede gurly Praktikant
06. oktober 2009 - 11:17 #1
Højreklik på linket og vælg "gem destination som"

http://wms.dr.dk/nas01/auto/cms/Resources/dr.dk/P4/Rocktoget/2009/10/1640108a-7c91-411a-b4bc-4fa6c479fda4/Copy%20of%20LK02%2016-18_Dalet_kobenhavn.ok.wma

Bemærk at DR´s player beskære længden af nummeret, så filen du downloader her er en del længere, især i starten,
(der ligger en radio avis med næsten ingen lyd )
så når du har downloadet filen og afspiller den, så skal du lige lade den spille i 6 minutter og 33 sekunder inden det starter det du vil høre.

Hvis det er et problem, så må du redigere den / beskære det du ikke vil have med.
Avatar billede gurly Praktikant
06. oktober 2009 - 11:34 #2
Bare afvis mit svar for det virker ikke, det er tilsyneladende kun en ganvej man downloader ikke selve filen.
Avatar billede Brichs Nybegynder
06. oktober 2009 - 18:31 #3
Kan ikke se en mulighed for at afvise et svar, så den må bare stå "gul" velsagtens?
Avatar billede Vandreren Novice
06. oktober 2009 - 18:55 #4
Kan du ikke afspille radioprogrammet og optage lyden fra stereo mix (eller hvad lydkanalen nu hedder på dit system) med Audacity eller et tilsvarende program?
Avatar billede Vandreren Novice
07. oktober 2009 - 11:24 #5
gurly, har du fået det wma-link ved at vælge egenskaber for den embeded Windows Media Player på siden for DRs netradio? Jeg spørger fordi det ikke synes at virke med min IE.

Hvis  gurlys link refererer til den ønskede radioudsendelse, så kan VLC Player bruges til at optage det stream og gemme det i en fil. How-to: http://www.downloadatoz.com/howto/how-to-record-streaming-wmv-asf-mms-links-using-vlc-media-player.html
Avatar billede Vandreren Novice
07. oktober 2009 - 11:34 #6
gurly, never mind. Jeg kan nemt få fat i det wma-link, når jeg bruger FF. :)

VLC kan nemt gemme det stream, så Brichs kan få den ønskede udsendelse som en fil.
Avatar billede Brichs Nybegynder
07. oktober 2009 - 12:11 #7
Så VLC kan gøre det?

Det prøver jeg, når jeg kommer hjem. Smid et svar, så godkender jeg hvis det virker (hvilket jeg antager at det gør ;) )
Avatar billede gurly Praktikant
07. oktober 2009 - 14:22 #8
Det link jeg lagde føre til en wax playliste,
og ja jeg kunne også sagtens bruge VLC eller andre programmer til at gemme WMA lyd filen.

Problemet er så at få videre formidlet filen til Brichs,
det kræver jo at vi uploader den til en eller anden fildelings tjæneste, som han så kan downloade den fra.

Og så er vi helt sikkert ude i at linke til en ulovlig uautoiseret lydfil, og så bryder vi helt sikkert reglerne her på eksperten, og resikere at blive smidt ud, så jeg skal ikke nyde noget.

Men det link jeg postede, det lader sig jo udemærket afspille med VLC player, så Brichs kan jo bare følge den vejledning der står lidt nede på den side som Vandreren postede,
så Brinchs skulle have alle informationer til selv at downloade den fil  c",)
Avatar billede Vandreren Novice
07. oktober 2009 - 22:51 #9
Ja, formålet for eksperten.dk er "hjælp til selvhjælp", så vidt jeg husker. :)
Avatar billede Brichs Nybegynder
11. oktober 2009 - 09:21 #10
Så har I fået lidt pioint begge too. Tak for hjælpen