Avatar billede unknown_someone Juniormester
06. oktober 2009 - 12:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Test af genopladelige batterier

Jeg har lige været ud og tage en masse billeder med digitalkamera og jeg havde 3 sæt genopladelige batterier med. Batterierne er samme mærke, samme styrke men købt på forskellige tidspunkter og blandet godt sammen.

Første sæt batterier tog jeg over 400 billeder med før de var flade, næste sæt kunne jeg tage 20 billeder med og sidste sæt kunne jeg tage 0 billeder med. De havde været til opladning i samme oplader og alle indtil status-lampen slukkede.

Er det på en eller anden måde muligt at teste hvert enkelt batteri for hvor god stand de er i?
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2009 - 12:54 #1
Avatar billede mstorgaard Praktikant
06. oktober 2009 - 14:13 #2
Men hvor mange mAh har hver af batterierne? Digitale kameraer kræver normalt minimum 2400 mAh, hvilket langt fra alle genopladelige batterier har, så jeg vil skyde på, at det første sæt har haft over 2400 mAh, andet sæt lige under (fx 2350 mAh), mens det sidste sæt måske har ligget på omkring 2100 mAh.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
08. oktober 2009 - 11:27 #3
treatmenice: Du må gerne lægge et svar.

mstorgaard: Det er ikke der problemet ligger, for som jeg skriver i spørgsmålet er alle batterier af samme styrke (2450).
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2009 - 11:31 #4
ok