Avatar billede legut Nybegynder
06. oktober 2009 - 13:11 Der er 5 kommentarer

Outlook - kontaktpersoner

Jeg har brug for hjælp vedrørende kontaktpersoner.

Jeg har lige fået ny computer og har i den forbindelse fået ny outlook. Jeg har hentet alle mine mails ind fra min gamle computer, både indbakke og sendte mails. Når jeg så vil sende en mail til f.eks. Martin, så plejer jeg at trykke på "m" oppe i feltet hvor man indtaster modtageren på mail. På min gamle pc dukkede der så en liste(eller hvad det hedder) frem hvor alle dem som jeg har sendt mail til som starter med "m" kom frem.

Mit spørgsmål er om det på en eller anden måde er muligt at få den liste frem i mit nye outlook?
Avatar billede vejmand Juniormester
06. oktober 2009 - 13:19 #1
Avatar billede b-and Novice
06. oktober 2009 - 14:58 #2
Det er ret hensigtsmæssigt altid og have en backup af din mailkonto, den vil kunne komme til ære og værdighed ved et pludseligt behov for en formatering/recovery af isenkrammet.

Det gøres på følgende måde:

I Outlook Express:
Gå i > Funktioner > Konti > Post.
Markér > konti og klik derefter på > Eksporter

Så peger du på det sted du ønsker at gemme dine informationer.  Det kan være på en DVD/CD, USB-nøgle, X-tern harddisk e.l.

Har du flere konti, benytter du ovenstående fremgangsmåde på hver enkelt af dem.

Når du så skal have dine konti på plads igen, så går du til din
Outlook Express > Funktioner > Konti > Post.
Klik på > Importer, og find det medie du gemte dine informationer på.
Dobbeltklik på filen, og straks er alle oplysninger sat ind, og du kan atter begynde at sende og modtage post.

Adressekartoteket kan gemmes på samme måde.

Åbne adressekartoteket i menulinjen.
Gå derefter i > Filer > Eksporter > Adresser. Udpeg også her hvor du ønsker at gemme dit kartotek, og navngiv det (et godt valg er adressekartotek). Alle informationer som ligger i kartoteket er nu gemt i denne fil.

Installer igen på følgende måde:
Går i > Filer > Importer > Adresser, find det medie du gemte filen på.
Dobbeltklik på filen, og dit adresse kartotek er atter intakt…

- ooOoo -

Du kan foretage det sammen i Office Outlook - men her er det lidt mere omstændigt.

Her skal du nemlig kunne se filerne i Lokale indstillinger - så vi skal ha' adgang til dem.

Vis skjulte filer og mapper i XP:
Højreklik på > Denne Computer > Stifinder > Funktioner> Mappeindstillinger> Vis
Fjern fluebenet i > Skjul beskyttede operativsystemfiler
Fjern fluebenet i > Skjul filtypenavnet for kendte filtyper
Under > Skjulte filer og mapper > klikkes i > Vis skjulte filer og mapper
Sæt flueben i > Vis den fuldstændige sti på adresselinien
Sæt flueben i > Vis den fuldstændige sti på titellinien - det gør det lidt nemmere og finde rundt i hierarkiet
Tryk > Anvend og > OK

I Vista
Start > klik på > Alle programmer > Tilbehør > Kommandoprompt > Vis.
Klik på Vis skjulte filer og mapper under Avancerede indstillinger, og klik derefter på OK.

Nu skal du huske at alle filer, der vises nedtonet i højre rude i Stifinder, er systemfiler og disse skal omgås med stor varsomhed…

Du kan nu tage en backup af alle dine indstillinger i Outlook. Du får alle dine konti med dig, samt alle dine mapper og kontaktpersoner.

Gå på denne sti:
C:\Document and Settings\(dit brugernavn)\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook

Find nu den fil der hedder: Outlook.pst

Kopier filen, og gem den på andet medie (en DVD/CD, USB-nøgle, X-tern harddisk e.l.) som backup.

Når du nu skal ha' dem ind igen - gøres det på følgende måde:
Åbn Outlook og luk programmet igen.
På samme måde som tidligere > C:\Document and Settings\(dit brugernavn)\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook < finder du den Outlook pst. Fil som ligger der > sletter den.
Find din backup, og kopier nu din Outlook.pst ind i stedet for den som du nu har slettet - og du er kørende igen.
06. oktober 2009 - 18:11 #3
Du skal find/søg efter en fil ved navn:
*.NK2
(også i skjulte/system mapper/filer) på dit 'gamle' system
og så copy den til samme placering på den nye system. Evt. overskriv existerende *.NK2 fil...

http://www.it-artikler.dk/2008/12/17/automatisk-email-outlook/
Avatar billede vejmand Juniormester
06. oktober 2009 - 18:39 #4
karise_larry >> ???
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. oktober 2009 - 13:43 #5
legut...???