Avatar billede lazzo Nybegynder
06. oktober 2009 - 13:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Få parametre fra JSP-side til java via javascript el andet?

Hey,

Jeg har det problem at jeg har en JSP-side hvor der bliver indtastet nogen informationer i, den kalder Info.JSP

Disse informationer skal benyttes til at oprette et java objekt. ObjectInfo.java.

Problemet er når man vælger knappen til submit, så skal der via et script gemmes de ting som der er indtastet og derefter oprettes et java object.

PFT..
Avatar billede lazzo Nybegynder
06. oktober 2009 - 13:58 #1
Det der faktisk er problemet, er at kalde fra det javascript som får hentet alle oplysningerne fra Info.JSP, til en java-klasse så man kan oprette et objekt med de parametre.
Avatar billede tjens Nybegynder
06. oktober 2009 - 15:59 #2
Hvor skal tekstfilen gemmes?
Javascript kører på klienten i browseren og har ikke adgang til at gemme noget på klienten.

Hvis det er på serveren, der skal gemmes, er det vel ikke noget problem at skrive en JSP-side, der skriver en tekstfil på serveren?

Hvis dine informationer bliver tastet i en form, bliver info sendt på normal vis til JSP-siden. Så er det ikke nødvendigt med javascript.

Hvis du ikke kan nøjes med en form til at samle info, kan du lade javascript bruge xmlhttp objektet til at sende POST eller GET variable til din JSP-side.
Avatar billede lazzo Nybegynder
06. oktober 2009 - 16:05 #3
Problemet er at der er tale om ca. 25 parametre som indtastes i denne form, så at requeste dem på getparameter virker forkert?

Er der en smartere måde?

Kan du give et eksempel på det brug af XMLobjektet der? Har selv tænkt på xml, men har svært at se hvordan det skal bruges her?

PFT..
Avatar billede lazzo Nybegynder
06. oktober 2009 - 16:06 #4
Tekstfilen skal som sådan ikke gemmes, og det skal ikke være en tekstfil, de parametre skal som sagt bare bruges på servere til at oprette et nyt, pba. de parametre.
Avatar billede tjens Nybegynder
06. oktober 2009 - 18:04 #5
Der er ikke noget usædvanligt i at modtage 25 forskellige GET parametre.

Hvis formålet er, at instantiere et javaobjekt i JSP med parametrene, er der ikke nogen nemmere måde.

Husk at java på serveren og javascript på klienten intet har med hinanden at gøre. De kører heller ikke samtidig, så der er ingen mulighed for at instantiere objekter i JSP-sider fra javascript direkte.
Avatar billede lazzo Nybegynder
07. oktober 2009 - 10:02 #6
Okay, tak for hjælpen, havde dog håbet der var en pænere løsning, smid et svar ..
Avatar billede tjens Nybegynder
07. oktober 2009 - 14:12 #7
Svar
Avatar billede olebole Juniormester
07. oktober 2009 - 20:30 #8
<ole>

Min underbos køter synes, at naboens pekingeser tæve er langt kønnere end naboens kone. Det er min underbo absolut ikke enig i  =)

Hvad synes du er pænt? Det kunne jo være, der også var en kode, du fandt pæn ... men uden at vide, hvad du finder pænt, er det svært at komme med et forslag på noget 'pænt'  ;o)

/mvh
</bole>