Avatar billede cblayout Nybegynder
07. oktober 2009 - 21:52 Der er 11 kommentarer

Problem Port Forward D-Link DIR-655

Jeg har købt en D-Link DIR-655 og har svære problemer med portforward. Jeg kan ikke få hul igennem port 80 og 443 og jeg synes, at jeg har forsøgt alt inklusive opsætning af "Virtual Server" - alm. Port-forward - SPI on-off - div.muligheder i "NAT Endpoint Filtering" - DMZ - div. kombinationer Firmware-opdatering etc. etc. og været igennem det allermeste jeg kan google.
Jeg har en hel del erfaring i routere og lavet masser af portforward, men denne her er ved at drive mig til vanvid.
Min ADSL er TDC privat med fast dhcp-tildelt ip-nummer. Jeg kører LAN dhcp med låste ip-numre - en opsætning som jeg ikke før har haft problemer med.
Efterhånden er jeg kommet til den overbevisning at det er mit "Speedstream Modem" der forvolder kvalerne.

Hjælp ønskes.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2009 - 13:06 #1
Hvad skrives der i routerens log? Hvad går det egentlige problem ud på?
Avatar billede cblayout Nybegynder
08. oktober 2009 - 14:18 #2
Der skrives intet i loggen om, at noget er blokeret ved opkald til ip-adressen eller det domæne der peger på det.

Heller ikke ved brug af PFPortChecker.

Jeg vil gerne have hul igennem til min webserver.

Venligst
Claus
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2009 - 14:41 #3
Sidder du selv på LAN siden af din router? Jeg går ikke ud fra at du tester udefra... Fra Internet.

Prøv at skrive 'telnet www.dinhjemmesidepaaserveren.xx 80'.
Dette vil åbne en telnet session til port 80 på din webserver - hvis ellers dns'en er i orden. Ellers prøv med telnet til din ip adresse.

Hvad sker der når du kører denne kommando?
Avatar billede cblayout Nybegynder
08. oktober 2009 - 14:48 #4
Jeg går ud fra at det er i en browser der skal skrives.

Er syntaksen nøjagtig som du har skrevet den: 'telnet www.dinhjemmesidepaaserveren.xx 80' - Har ingen erfaring med telnet
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2009 - 15:13 #5
Nej det er i en kommando-prompt du skal skrive det.
Og det skal være adressen på din egen hjemmeside. Men ellers skal du benytte port 80 og skrive telnet foran.

Kan du se hjemmesiden hvis du kalder den fra serveren selv?
Altså på selve serveren, hvis du skriver localhost i adressefeltet i en browser?

Kan du se den fra andre maskiner på dit LAN?
Fra din arbejdscomputer, hvis du skriver http://serverIP - vil det fremvise hjemmesiden i en browser?

Jeg spørger selvfølgelig fordi jeg vil klarlægge om siden overhovedet bliver vist - altså om det er et spørgsmål om at webserveren ikke er konfigureret ordentligt, eller om der er tale om et netværksmæssigt problem med fremvisning af hjemmesiden.

Så jeg går ud fra at alt er installeret korrekt og du kan kontakte serveren - Både med ping servernavn/serverIP og ved at kalde siden i en browser...
Avatar billede cblayout Nybegynder
08. oktober 2009 - 16:00 #6
Ja, der er ingen problemer fra LocalHost på min server - men på anden maskine i netværket kan jeg ikke.

Fra din arbejdscomputer, hvis du skriver http://serverIP - vil det fremvise hjemmesiden i en browser?= NEJ

Jeg er overbevist om, at det er et portforward-problem, men er da ikke helt sikker.

Jeg er jo nødt til at lukke localhost, når jeg checker port 80 med PfPortChecker.

Min arbejdstation er serveren Windows Server 2008 med en Xamp og jeg skal udelukkende bruge webserveren til testformål ikke som driftserver.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2009 - 16:14 #7
Hvis du ikke kan tilgå hjemmesiden fra en anden pc på lan-siden er der vel ikke problemer med port forward, men nærmere med noget firewall lokalt på serveren.
Er windows firewall slået til og mangler en port 80 exception, måske?
Avatar billede cblayout Nybegynder
08. oktober 2009 - 17:12 #8
Fuck - du har ret!!!

Mange tak
Avatar billede cblayout Nybegynder
08. oktober 2009 - 17:14 #9
Hvordan er det jeg giver dig point?

fatter det iøvrigt ikke da jeg ikke har ændret på serveren siden sidst - men nu virker det
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2009 - 20:01 #10
Jeg skal bare ligge et svar.
Fedt du fik det til at virke. Det med firewall måtte jo være et skud i tågen, men den har vi nok alle lavet mere end en gang :-)
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2009 - 10:52 #11
Lukker du lige hvis du har fået tingene til at virke?