Avatar billede infam Nybegynder
07. oktober 2009 - 22:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse mellem to computere bag en router?

Hej!

Jeg har to computere der begge kører XP, de sidder bag en router og jeg har ip-adressen på begge computere. Spørgsmålet er hvordan jeg nemmest får dem til at snakke sammen. Skal jeg oprette et hjemmenetværk på begge? Eller kan jeg få dem til at finde hinanden når jeg nu har begge ip-adresserne på en smartere måde?
Avatar billede Excizted Nybegynder
07. oktober 2009 - 23:06 #1
Hej.
Jeg forstår ikke hvad du mener med at de sidder bag en router? Hvis jeg forstår ret er dit netværk således?:

1) WAN (Internet) koblet til 2
2) Router 1
2a) Computer 1
2b) Router 2 koblet til 3
3) Computer 2
Avatar billede thov Forsker
08. oktober 2009 - 04:00 #2
Ja, du opretter et hjemmenetværk på den ene computer. Under oprettelsen spørger den om du vil have en USB nøgle med filer, som gør det lettere at oprette netværket på den anden computer.
Det svarer du JA til.

Når lokalnetværket er oprettet (på begge computere), højreklikker du på de filer/mapper/printere du vil dele, vælger 'deling' og sætter ressourcerne op som delte.
Til sidst åbner du 'Netværk' og lader computerne lede efter det som er markeret som delt.

Vær opmærksom på, at firewalls kan blokere - det gælder ikke for XP's firewall.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. oktober 2009 - 11:07 #3
Under oprettelsen af netværket, skal du aktivere fil og udskriftsdeling. Du kan følge denne guide.

http://www.helgec.dk/xpnet.html
Avatar billede infam Nybegynder
08. oktober 2009 - 22:37 #4
Jeg har fulgt guiden i dit link dragonknight, men computerne kan kun finde sit eget navn, hvis jeg f.eks. søger efter andre computere i "søg" Jeg sidder bag en TDC BOX router og har TDC Sikkerhedspakke på den ene computer og avg på den anden..

Under "vis arbejdsgruppe computere" Ligger der kun computerens eget navn på begge PC's. Jeg har kaldt Arbejdsgruppen for det samme på begge PC's men ingen af dem kan åbenbart finde hinanden :(
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. oktober 2009 - 10:20 #5
Så tror jeg det er firewall der blokerer. Du kan deaktivere den en kort stund for at se om det er tilfældet.

Er det det, må du ind i firewall opsætning og tillade trafik på dit LAN. Hvis du f.eks anvender 192.168.1.xxx, må du lave en generel regel, som tillader trafik både ud og ind i dette segment.
Avatar billede infam Nybegynder
09. oktober 2009 - 17:40 #6
Det var firewallen i Routeren der skulle tillade ind OG udgående trafik, tusind tak for hjælpen :)
Avatar billede infam Nybegynder
09. oktober 2009 - 17:41 #7
Gider du oprette et svar så du kan få point dragonknight?
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. oktober 2009 - 18:38 #8
Jo da :-)
Avatar billede Labi Nybegynder
11. oktober 2009 - 17:52 #9
Hej:

jeg jeg vil gerne sætte kode på mit trådløs netværk, men kan bare ikke finde ud af det..
-Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

M.v.h
Avatar billede thov Forsker
11. oktober 2009 - 23:44 #10
@Labi - opret din egen tråd, i stedet for at hijack'e andres :-)