Avatar billede Distant Nybegynder
09. oktober 2009 - 18:22 Der er 5 kommentarer

Kan ikke installere windows, genkender ikke min scsi hdd

Hej jeg er ved at installere windows med raid 1.

Jeg har 1 stk computer med bundkort MSI PT8 Neo Ver 1
1 stk raid controller fasttrak
2 stk scsi hdd

Jeg har prøvet at sætte kun en til i bundkortets scsi port men den genkender den ikke under installation.

Ved ikke om jeg kan bruge nogle ekstra drivere så den kan genkende min hdd under installation eller hvad jeg skal.

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede Distant Nybegynder
09. oktober 2009 - 18:34 #1
Jeg ved ikke om det er fordi at den scsi controller der sidder på kortet evt er beregnet til raid ?

Men kan se at bundkortets controller genkender en gammel 80 gb hdd men ikke nogen af de nye 500gb jeg har købt hjem.

Men den gamle genkendes heller ikke under windows install.
Avatar billede snowball Novice
09. oktober 2009 - 21:51 #2
Hvis der Windows XP, så kan du prøve at ligge driveren direkte ind på Windows CD'en.

http://www.geertsen.dk/articles.asp?ArtId=10
Avatar billede Distant Nybegynder
10. oktober 2009 - 11:25 #3
link virker ikke, du mener slipstream driveren ind på installations cd, kunne måske være en løsning.
Svarer igen senere, ser om jeg selv kan finde en guide
Avatar billede snowball Novice
10. oktober 2009 - 11:50 #4
Link virker fint her.

Og ja, det er om at slipstreame driveren ind på CD'en.
Avatar billede Distant Nybegynder
10. oktober 2009 - 13:48 #5
lol jeg har skrevet forkert det er sata hdd, men kan ikke få den til at genkende dem selv med de rigtige drivere.

En anden pc kan sagtens, prøver mig lidt frem