Avatar billede pholms Nybegynder
11. oktober 2009 - 18:38 Der er 8 kommentarer

Windows 7 RC 7100 melder sig som piratsoftware

Min PC med Win 7 RC build 7100 begyndte i går morges at melde sig som piratsoftware, der ikke kan aktiveres.
Jeg har en OK licenskode som skulle være gyldig til juni 2010, men når jeg forsøger at aktivere igen, melder den fejl.
På hjemmesiden til WGA melder de at win 7 først kan aktiveres efter 22. oktober.
Nogen der kender til det og hvordan jeg løser det?

Systemet har "amputeret" lyd-service og printer-service, så det er temmelig irriterende.
Hvad gør jeg ?
Avatar billede Mathias90 Nybegynder
11. oktober 2009 - 18:53 #1
Prøv at ringe til Microsoft produktaktivering på telefon: 80701315.

Hør dem efter, hvad problemet kan være. De burde kunne søge efter licensnøglen i deres system, for at se om den er god, og evt. give dig en ny, hvis det er deres fejl.
Avatar billede sorensen_123 Nybegynder
11. oktober 2009 - 19:13 #2
Og den licenskode er DIN? Du har været inde på Microsoft.com og få den udstedt?

Hvis du har downloadet det andetsteds, så er det jo helt korrekt at den siger det er piratsoftware. :o)
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
11. oktober 2009 - 19:14 #3
hvor fåes windows 7 fuld version da billigst?
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. oktober 2009 - 20:22 #4
Hvordan validerer du Windows?
Jeg har altid brugt http://www.microsoft.com/genuine - er lige testet på min win7 7100 og virker :)
Avatar billede pholms Nybegynder
11. oktober 2009 - 21:04 #5
Til sorensen_123: Min kode er god nok. Tilhører mig og er udstedt af ms.
Til John_stigers: Har du prøvet i dag? Når jeg forsøger står der Validering Ufuldstændig. Validering til Windows 7 kommer snart og så en hel masse gylde om at det kun virker til XP og Vista.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. oktober 2009 - 22:12 #6
Ja - testede lige om det virkede inden jeg skrev.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. oktober 2009 - 22:14 #7
Men nu får jeg denne:

Validering ufuldstændig

Validering til Windows 7 kommer snart!
Hos Microsoft arbejder vi hele tiden med at opdatere vores teknologier for at hjælpe med at beskytte vores kunder mod risiciene ved forfalskede programmer. Lige nu arbejder vi hårdt på at forbedre den måde, hvorpå validering kontrollerer, om det er en ægte version af Windows 7, der kører på pc'en.

Kort tid efter at Windows 7 kan købes i butikkerne fra den 22. oktober, kan du validere den Windows 7, der kører på din pc, så du kan få afgjort, om versionen er ægte.

Nyttige ressourcer
Hvis du allerede har installeret Windows 7, kan du få hjælp fra følgende links:

Ønsker du generelle oplysninger om Windows 7? Besøg Windows 7-hjemmesiden.
Har du allerede aktiveret Windows 7 med en gyldig produktnøgle? Læs bloggen Genuine Windows for at få at vide, hvordan du aktiverer den Windows 7, der kører på din pc (kun på engelsk).
Er du it-medarbejder? Besøg webstedet Windows Volume Activation på Microsoft TechNet.
Operativsystemer, der understøttes i øjeblikket
Det er kun de følgende operativsystemer, der understøttes af valideringsprocessen i øjeblikket:

Windows XP Home Edition
Windows XP Professional
Windows XP Starter Edition
Windows XP Media Center Edition
Windows XP Tablet PC Edition
Windows Vista

[0x80080206] Har du brug for mere hjælp?

Find ud af, hvordan du kan kontakte Microsoft, hvis du har brug for mere hjælp.
Flere links
Fakta omkring validering
Microsoft Genuine Advantage Forum (kun på engelsk)
Rapporter mistanke om piratkopiering
Avatar billede pholms Nybegynder
12. oktober 2009 - 01:59 #8
Yes - samme gylle som jeg fik.
Nå - prøver at ringe til ms i morgen. Så må vi se...