Avatar billede nugiz Nybegynder
12. oktober 2009 - 09:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Skærmen på min laptop er utrolig mørk

Hej

Da jeg tændte min Asus laptop her til morges kunne se noget som helst, den er meget mørk. Det gælder fra hele startfasen og i Windows.

Jeg har prøvet forskellige genveje, men har ikke ramt noget endnu.

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede nugiz Nybegynder
12. oktober 2009 - 09:47 #1
Det gik vist lidt for hurtigt.

Jeg kan kun ane de forskellige ting der er på skrivebordet når systemet kører,
Avatar billede j3ppah Novice
12. oktober 2009 - 09:56 #2
Hey, der sidder nok en "fn" knap på dit tastatur, og så er der to af F tasterne som du kan skrue op og ned for lysstyrken på.

Hold "fn" nede og tryk på den der skruer op for lyset... prøv at skriv når du har checke om der er sådan en.
12. oktober 2009 - 09:59 #3
Har du prøvet "fn"- controls'ene.

Hvis du ikke ved hvad det er;
(Har selv en ASUS laptop, så funktionen er evt. ens)

Nederst til venstre på tastaturen sidder en knap der hedder "fn", man bruger til nogle hardware-genveje (lyd. lys, osv)
På min laptop holder man "fn" nede, og regulerer lyset med f5 og f6 (der er sansynligvis nogle ikoner på tasterne).
Avatar billede nugiz Nybegynder
12. oktober 2009 - 10:11 #4
Det er der, det er testet.

Dog kan jeg kun finde for brightness, jeg ville gerne have kontrast også.

Men hvorfor skulle det pludselig være sket, computeren har bare stået slukket natten over, låget ikke slået ned eller noget.
12. oktober 2009 - 11:32 #5
På min Asus, er der et program, der kom sammen med maskinen, der hedder "Power 4 Gear", der indeholder nogle "profiler", til forskellige anledninger. Fx. hvis pc'en kører på batteri, iværksætter programmet en profil der hedder "battery", der skruer ned for lys og andre ting, der gør at pc'en ikke bruger så meget strøm. Og så er der vis også en dag, og nat -profil.
Det kan være at det er en af dem, der er blevet aktiveret.
Avatar billede nugiz Nybegynder
12. oktober 2009 - 11:38 #6
Jeg har XP og ingen Asus applikationer.

Den fik nyt mainboard i sidste uge, det kan selvfølgelig være funktionen sidder der på.
Avatar billede nugiz Nybegynder
12. oktober 2009 - 11:39 #7
Det ligner at den ikke registreret at skærmen er klappet op, det er nok den bedste måde jeg kan beskrive det på.
12. oktober 2009 - 12:07 #8
Der er også en anden "fn" knap/funktion der helt tænder og slukker lyset.
Avatar billede thov Forsker
12. oktober 2009 - 13:27 #9
Nyt mainboard... Så er det måske sjusk ved monteringen, så inverteren (som tænder baglyset) ikke længere får strøm.
Avatar billede nugiz Nybegynder
12. oktober 2009 - 15:06 #10
Jep, det kører dog nu, men den flashede RET meget lige inden det kom til at virke, det ER en hardware fejl.
Avatar billede nugiz Nybegynder
09. maj 2010 - 16:55 #11
Som sagt, hardwarefejl.