Avatar billede StarTropics Nybegynder
15. oktober 2009 - 18:24 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Undertekster dukker op for tidligt

Hej. Jeg er i besiddelse af en avi-fil og en srt-fil med dertil hørende undertekster. Men når jeg ser filmen med underteksterne, kommer disse ca. 3 sekunder for tidligt frem på skærmen. Er der mulighed for, at jeg kan ændre denne srt-fil, så der bliver lagt ca. 3 sekunder til alle tidsangivelser i filen?
Avatar billede Mathias90 Nybegynder
15. oktober 2009 - 18:28 #1
Hej

Du skal have fat i programmet Subtitle Workshop, hvor du kan sætte delay på visning af teksterne.

Det kan findes her: http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Video/Other-VIDEO-Tools/Subtitle-Workshop.shtml
Avatar billede StarTropics Nybegynder
15. oktober 2009 - 18:43 #2
Tusind tak, det virkede perfekt. :)

Vil gerne give dig de 30 point for besvarelsen, men hvordan gør man det? Er ikke så vant til systemet herinde. ;)
Avatar billede octo Nybegynder
15. oktober 2009 - 18:47 #3
Programmet VLC (Video Lan Player) kan afspille tæt på ALLE video og lyd formater.
http://www.videolan.org/vlc/

I programmet kan du ændre på underteksters delay med bogstaverne K og L, du behøver ikke ændre på srt.-filen.
Avatar billede Mathias90 Nybegynder
15. oktober 2009 - 18:48 #4
Godt at høre det virkede.

Jeg ved egentlig ikke, hvordan du tildeler point, men det jeg postede før, var bare en kommentar.

Jeg prøver lige at poste et svar i stedet. There you go.. Prøv lige at se, om du har muligheden nu.

Hvis ikke det lykkes, går det nok.
Avatar billede StarTropics Nybegynder
15. oktober 2009 - 18:54 #5
Tak til jer begge to :).

Skal både bruge filmene på en dvd OG på computer, så vil blive glad for begge råd. :)
Avatar billede octo Nybegynder
15. oktober 2009 - 19:19 #6
Det var så lidt.

Mange nyere fjernsyn og dvd-maskiner har samme funktion et sted i indstillingerne.

Håber du får det hele til at virke.