Avatar billede rocso Nybegynder
17. oktober 2009 - 10:34 Der er 14 kommentarer

Ip adresse kode

Hej Eksperten.
Jeg står her med et lille bitte problem i baglommen.
Jeg har simpelthen søgt, og søgt og søgt men uden held.

Men nu til sagen, min problem består af at jeg har brug for en slags ip kode.
Jeg skal bruge koden til, min Kontaktformular fordi jeg har desværre været så uheldig, at jeg er blevet ramt af spam.
Det eneste der skal stå er. Spam medfører udvisning Din ip er (Og brugerens ip skal stå herinde i)

Jeg håber, at der er nogle der kan hjælpe mig med problemmet.
Avatar billede zips Juniormester
17. oktober 2009 - 10:53 #1
Er det koden til at vise brugers ip du søger?

$ip=@$REMOTE_ADDR;
echo "Din ip er= $ip";

Men du kan jo indsætte en CAPTCHA kode som skal skrives for at sende din formular http://www.phpbegynder.dk/artikler.php?id=8&page=1
Avatar billede justrace Novice
17. oktober 2009 - 10:52 #2
Google: Track IP
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
17. oktober 2009 - 10:53 #3
<?php
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];

echo "Din IP er: $ip";
?>
Avatar billede fetmule Nybegynder
17. oktober 2009 - 11:03 #4
http://198.168.1.1 hvis du bruger router.
Log ind og tjek.
Avatar billede rocso Nybegynder
17. oktober 2009 - 11:15 #5
Jeg har brug for en kode, som viser den besøgendes ip adresse.
Altså ligesom minip.org
Avatar billede danco Nybegynder
17. oktober 2009 - 11:26 #6
øhm :)

Dit spørgsmål er lidt uklart ?

Hvilken form for programmerings sprog skal du bruge det i ?
Der er jo allerede flere der har smidt eksempler på det i PHP.
Avatar billede rocso Nybegynder
17. oktober 2009 - 11:36 #7
Danco? Det er bare lidt svært.
Jeg kan simpelthen ikke få det til, at virke?
Skal jeg bare smide det direkte ind i index, eller skal jeg smide det ind i et phpdokument og linke det.
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
17. oktober 2009 - 12:10 #8
Smid det ind i din index-fil og omdøb den fra html til php, altså f.eks. index.php - Så skulle det virke.
Avatar billede rocso Nybegynder
17. oktober 2009 - 13:06 #9
Virtual1ty? Så kan jeg jo ikke se det lokalt. (Offline)
Avatar billede zips Juniormester
17. oktober 2009 - 13:51 #10
Når du laver noget i php og der er offline skal du have en server på din computer, du kan bruge XAMPP http://www.apachefriends.org/en/xampp.html

Den er nem at installere og bruge, uden de rigtige hjælpe midler er det jo nærmest umuligt at lave en web side på sin computer
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
17. oktober 2009 - 13:56 #11
Ja, som zips siger, skal du have installeret en server for at kunne se PHP-sider lokalt. Derefter smider du din index.php ind i
C:\xampp\htdocs, hvorefter du vil kunne se den ved at skrive http://localhost/index.php i adressefeltet i din browser.
Avatar billede rocso Nybegynder
22. oktober 2009 - 14:09 #12
Jeg kan simpelthen ikke få det til, at virke med localhost.
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
22. oktober 2009 - 14:12 #13
Har du startet XAMPP kontrolpanelet op (findes i: Start -> Programmer -> XAMPP for Windows -> XAMPP Control Panel) ?

Prøv at åbne XAMPP's kontrolpanel, og trykke på knappen Start ud for Apache, og prøv så igen om du kan få forbindelse til localhost.
Avatar billede nickolajmadsen Nybegynder
10. december 2009 - 15:57 #14
jeg har et problem med min ip adresse jeg skriver http://XXX.XXX.XXX.XXX/index.php men den kan ikke gå derind har port forwarded port 80 og installeret xampp. nogen der kan svare mig på hvad der er galt?.