Avatar billede impulze Nybegynder
17. oktober 2009 - 20:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udtræk fra ens database

Hey alle sammen...

Jeg kan ikke huske hvordan eller om det kan lad sig gøre man kan udtrække flere ting fra ens mysql i en enkel forespørgsel..

Altså ønsker et liste udtræk på bruger der har rank 4 og 5 fra ens community.

F.eks, det jeg roder med og har prøvet frem med:
$query = mysql_query("SELECT * FROM community WHERE rank = 4 AND 5 ORDER BY brugernavn ASC");

Håber I kan forstå spørgsmålet og nogen der kan hjælpe mig.
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
17. oktober 2009 - 20:38 #1
$query = mysql_query("SELECT * FROM community WHERE rank = 4 AND rank = 5 ORDER BY brugernavn ASC");

Sådan mener jeg det er..
Avatar billede impulze Nybegynder
17. oktober 2009 - 20:42 #2
Det er også prøvet, så viser den intet.
Avatar billede dkfire Nybegynder
17. oktober 2009 - 20:46 #3
Ændre AND til OR :
$query = mysql_query("SELECT * FROM community WHERE rank = 4 OR rank = 5 ORDER BY brugernavn ASC");

Da jeg tvivler på at rank både kan være 4 og 5.
Det du søger er nok nærmere hvor rank enten er 4 eller 5.
Avatar billede impulze Nybegynder
17. oktober 2009 - 20:54 #4
Det er løgn.. Havde ellers prøvet OR inden jeg oprettede spørgsmålet, men har åbenbart ikke skrevet det rigtigt.

Det virker perfekt! Smid et svar dkfire og tak for hjælpen :)
Avatar billede dkfire Nybegynder
17. oktober 2009 - 23:35 #5
Et svar kommer her.