Avatar billede neptoz Nybegynder
18. oktober 2009 - 18:09 Der er 5 kommentarer

Langsomt internet

Hey..

Jeg har en Acer som har et MEGET langtsomt internet, og som næsten går ned hele tiden.

Det er ikke forbindelsen, fordi min gamle computer stod præcis samme sted og forbindelsen virket fint.
Og min gamle computer står 2 meter væk fra mig nu, og forbindelsen er stadig god, men min nye Acer her er bare så langsom.

Acer Aspire M3641
Intel Core 2 Duo E7500 (2,93 GHz)
4096 MB DDR2 ram
750 GB harddisk 7200 rpm.
Super Multi DVD-Brænder
ATI Radeon HD 4350 512/1919MB, DVI,HDMI
WLAN 802.11b/g, LAN 10/100/1000
5-1 kortlæser, 7.1 Audio
Windows Vista Home Premium
Netværkskort: Realtek 8185 Extensible Wireless Device

Det er forresten trådløs. Hvad kan jeg gøre for at det bliver normalt?
Avatar billede kelleolsen Nybegynder
18. oktober 2009 - 18:38 #1
Netkortet i din stationære er bedre end den i bærbaren. Har selv prøvet det samme, bare omvendt.
Avatar billede Asmi Nybegynder
18. oktober 2009 - 18:53 #2
Det lyder ikke helt forkert med netkortet. Du kan eventuelt prøve at forbinde med kabel og se hvordan forbindelse så er.

Du kan også prøve at ændre netkortets indstillinger til:
- Ad hoc-sende effekt: Højeste
- Beskyttelse til blandet miljø: CTS
- Strømsparestyring: Højeste (Specielt vigtigt i Windows Vista)
- Trådløs funktion: Kun 802.11g

Det plejer at hjælpe meget.

Håber at det kan hjælpe

Vh Asger
www.asgermikkelsen.dk
Avatar billede neptoz Nybegynder
18. oktober 2009 - 19:07 #3
Hvordan ændre jeg de indstillinger Asger?
Avatar billede Asmi Nybegynder
18. oktober 2009 - 19:14 #4
Kontrolpanel -> netværksforbindelse. Dobbeltklik på trådløs netværksforbindelse og klik på knappen egenskab. Herefter klikkes på kongirer og fanen "avanceret" vælges. Derinde kan du ændre opsætningen

Vh Asger
www.asgermikkelsen.dk
Avatar billede zyflex Nybegynder
23. oktober 2009 - 23:24 #5
Asmi, hvorfor skulle det have noget at sige at den sender ad-hoc med højere effekt?