Avatar billede Bodillen Nybegynder
23. oktober 2009 - 19:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opgradering til Windows 7

Kan nogen mon hjælpe mig?
Jeg har kørt med Vista på min Asus F7se i ca 1½ år, og det har været fuld af mystiske småfejl, blå skærme og andre irritationsmomenter, men især den tiltagende langsommelighed generer mig. Jeg fór derfor lidt hurtigt ud og købte en opgradering. Nu kan jeg vælge mellem en automatisk og en brugerdefineret installation - det sidste kræver, at jeg geninstallerer alt mit "skrammel" bagefter, og det er jo lidt besværligt. Vil det svare til en ren installation, eller er det noget lapperi? Kan det mon svare sig, eller skal jeg bare bruge den nemme automatiske løsning?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. oktober 2009 - 20:56 #1
start forfra.
1) kør 'windows overførsel' fra tilbehør/systemværktøjer - det gemmer dine data
2) hent ny antivirus og firewall med w7 kører
http://www.sphinx-soft.com/Vista/order.html?from=Windows7FirewallControl
og http://www.avast.com/index.html helt ok.
3) find original-cd'er frem til fx office osv
4) fjern net-kabel, formater og indlæs w7
5) indlæs antivirus og firewall, og tilslut internet derefter
6) indlæs dine programmer, og opdater via nettet
7 kør 'windows let overførsel' for at få dine data ind igen.

nu laver du så et image af din opsætning, så du kan vende tilbage hertil. Fx http://www.macrium.com/reflectfree.asp som også laver en nødstart-cd, så du kan indlæse dit image.
Avatar billede Bodillen Nybegynder
24. oktober 2009 - 11:53 #2
Tak for dit svar. Hvis jeg har forstået det korrekt, foreslår du, at jeg laver backup, formaterer og installerer forfra. Kan jeg det med en opgraderingsversion? Jeg troede, at det krævede en fuld version. Ligger der i den brugerdefinerede opgradering mulighed for at formattere?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. oktober 2009 - 13:17 #3
jeg ville starte med formateringen for ikke at arve fejl i vista's installation. Maskinen vil måske bede om vista-dvd isat undervejs, men det skal kunne lade sig gøre at starte fra en formateret maskine - og du skal kunne formatere fra w7-opdateringen.
Avatar billede Bodillen Nybegynder
24. oktober 2009 - 21:31 #4
Ok, tak
Avatar billede Bodillen Nybegynder
15. november 2009 - 22:21 #5
Har opgraderet, og er meget tilfreds.. Claes, send et svar, så får du de "mange" points
Avatar billede Bodillen Nybegynder
06. december 2009 - 23:10 #6
Lukker og slukker